Als het hier verkeerd staat, sorry! En het wordt een (redelijk) lange uitleg, dus wees gewaarschuwd !
Ik heb een pony, Wolfgang, en ik weet eventjes echt niet meer wat ik moet doen!
Omdat het niet zo goed gaat ( het rijden, longeren) en ik wil graag VD doen met hem, ben ik van plan een instructrice te 'nemen'. Maar ik vind geen. Als ik er al 1 vindt, wilt 'ie niet zonder bit rijden( ik wil het bitloos doen), wij hebben ook geen rijbak ter beschikking, ik kan niet maar 1 instructeur nemen, want ik wil én rijden én VD én longeren én lange lijnen/voor de koets.
Nu was ik nog eens aan het zoeken op het internet en kwam ik uit bij Two Lazy Seven Ranch.
Het lijkt me er echt super! Maar ik kan moeilijk iemand van daar 4x per week naar ons laten komen ( het is 95 km, dus ongeveer 2 uur rijden).
Toen kwam ik op het idee om hem daar te 'stallen' ( we zouden sowieso eerst een paar keren gaan kijken en alles bespreken).
VOORDELEN:
- ik kan daar lessen nemen in àlles, van eenzelfde instructrice. ( het lijkt me beter eenzelfde instructrice te hebben, omdat die het paard dan erg goed kent.)
- Hij staat daar 24/24, 7/7 buiten mét soortgenoten ( hier staat hij alleen; zie [VSW] Weidemaatje )
- Daar heb je een paddock, kraal/roundpen, bossen ( hier alleen het dorp, gewone wegen), meer, dichtbij de zee, paddock, érg grote weide...
Maar 1 groot probleem: het is 2 uur rijden met de auto/ 6 uur met de bus ! ( Horpmaal - Kalmthout : 95 kilometer)
Dus, dacht ik eraan om in Antwerpen naar een internaat te gaan dat zo dicht mogelijk bij de ranch ligt en in Antwerpen dan ook naar school. Dan kan Wolfgang bij Two Lazy Seven Ranch staan en ik kan dan (bijna) elke dag naar hem toe.
Nu wil ik toch vragen : wat zouden jullie doen? Ik weet het eventjes écht niet meer!
Zoals bijvoorbeeld in de grote vakantie: ik ben dan hier, thuis, in Horpmaal, terwijl hij daar nog in Kalmthout zou staan.
En ik heb ook nog een papa die zelf de stal en de wei heeft gebouwd/gemaakt, dus hem zal ik écht moeten overtuigen ( tips?). Misschien zeggen dat we de weide kunnen verhuren? ( Er zijn hier in de buurt redelijk veel paarden.)
+ Als ik dan op internaat zou zitten, zou ik in het weekend naar huis gaan, maar dan kan ik sowieso zaterdag en zondag niks doen met hem ( en misschien ook vrijdag, dat moet ik nog uitzoeken).
Als jullie nog ergens aan denken, zeg het maar!
Ik hoop echt dat jullie mij een beetje kunnen helpen!
Alvast bedankt om alles te lezen, dat waardeer ik echt!!
Groetjes
Heike en Wolfgang
) De ranch heeft alles, ik heb enkel een wei en de straten
succes ermee iig.

.