Lak rijlaarzen & kleur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flooreke

Lak rijlaarzen & kleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 09:07

Hallo,

Ik vraag me af wat jullie ervaring is met gelakte rijlaarzen...
Ik heb zo het idee dat ze iets te 'plakkerig' zouden zijn? Nu ja, ik vraag het dus aan jullie,
nare ervaringen ermee of toch niet? Hebben deze overgins een speciale lederverzorging nodig?
En dan vroeg ik me ook af hoe het nu precies zit met de kleur van de rijlaarzen.
Heb al 101 verhalen over de kleur gehoord, volgens de ene mag bruin NIET bij de LRV (niet bij paarden, niet bij pony's)
volgens de ander wel. Zelfde geld voor de VLP... Hoe zit het nu juist? (België)

Alvast bedankt, Flooreke

doom

Re: Lak rijlaarzen & kleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:36

ik heb laklaarzen, zwarte gebruik ze alleen op de wedstrijden en vind ze erg fijn!

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:09

Je kan ook laklaarzen nemen met normaal leer aan de binnenkant. Maar mijn ervaring met laklaarzen is dat ze niet plakken aan je zadel. Je hebt speciaal lak-lotion om je laarzen mee te onderhouden. Tussendoor voldoet een vochtige doek ook om je laarzen schoon te houden.
Dat van de kleur van de laarzen kan ik je helaas niet mee helpen. Succes verder!

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 18:00

Heb eens wat opzoekwerk gedaan: enkel zwarte rijlaarzen toegestaan (zowel pony als paard)

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:39

Het is niet toegestaan, maar er wordt niet echt gelet op de kleur van rijlaarzen..
Er zijn iig genoeg die met bruine, blauwe of zelfs paarse laarzen rijden op wedstrijd (:

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:36

-edit-

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:40

Ik heb ook lak met normale binnenkant erg fijne laarzen. Echter zou ik volgende keer alleen schagt lak willen en de voet niet. Deze gaat erg snel rimpelen en stuk (bij lipica).

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 18:45

Heel erg bedankt iedereen, maar ben net terug van de ruitershop met zwarte Petrielaarsjes!

swikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:55

Hoe zit het met de laklarrzen van Mondoni? Is dat wat?

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:56

ik heb zwarte leren laklaarzen van Cavallo & bevallen me ontzettend goed. na gebruik worden ze gepoets met speciale lak poets dat ik bij m'n laarzen heb gekregen. om krassen te vermijden, rijdt ik er alleen op wedstrijden mee & doe ik ze net voor het opstappen aan & na het afstappen weer uit. overigens heb ik er super veel complimentenjes op gekregen hihi!

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:59

swikker schreef:
Hoe zit het met de laklarrzen van Mondoni? Is dat wat?
ik paste de laarzen sws niet, pasvorm is vreselijk & ik vind het lak erg nep lijken, kwaliteit lijkt veel minder dan andere (wat duurdere) laarzen. maar als je weinig eisen stelt aan je laars & een bugetlaars wil, is de mondoni wel een uitkomst denk ik.

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:09

Ik heb er geen, maar weet wel dat ze voor LRV (dressuur, springen weet ik niet) zwart moeten zijn.
Hoe het bij VLP zit weet ik niet.