welke dazenval en in welke bomen/struiken graag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

welke dazenval en in welke bomen/struiken graag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 21:48

Een vraag, ik wil graag een dazenval kopen, maar ben me aan het orienteren welke het gaat worden. Er zit best veel prijsverschil, maar ik wil gewoon een degelijk exemplaar. Ik zag ook vierkante dazenvallen bij paardnatuurlijk. Mijn vraag, wat is jullie ervaring met welke dazenval.

Ik weet dat ik ook zelf eentje kan maken, (did that...) maar wil nu gewoon een degelijk exemplaar, dus graag ervaringen met de "echte" dazenvallen en geen zelfgemaakte dazenvallen informatie...

en nog een vraagje....ik heb het idee dat de dazen in bepaalde struiken en bomen zitten. Heeft iemand een idee aan welke struiken/bomen ze een voorkeur geven? (merkte op de Brunssummerheide dat er amper dazen zaten, wel waren daar opvallen veel dennenbomen).

Het probleem is dat we de dazen nu in de tuin hebben, niet echt leuk voor de kids in hun badje ;-) dus alle tips zijn welkom!

Kayouty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:51

zoefie

Re: welke dazenval en in welke bomen/struiken graag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:04

Wat bevalt jou aan deze dazenval? (is het opbangbakje goed leeg te maken e.d.??) Ik moet zeggen dat ik de buitenkant zo bobbelig uit vind zien
(en anti dazenspray hoef ik niet.....zijn van die lokkertjes, aangezien dazen toch niet ruiken heeft het totaal geen invloed helaas)