Rubberlaarzen-leren laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rubberlaarzen-leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:28

Na bijna 8 jaar paard te hebben gereden met rubberen laarzen zit ik er toch over te denken leren te gaan kopen...
Van de rubberen is het profiel na 3 maanden gewoon compleet weg, heb je er een beetje modder onder zitten kun je normaal rijden wel vergeten want je floept telkens uit de beugel... grr...
Zitten onder leren laarzen goed profiel wat ook lang mee gaat? Dus niet na een paar maanden ook weg is...
Voel je het paard beter aan met leren laarzen?
En weet iemand een leuke leren laars voor niet al te veel geld (denk aan rond de 100) maar zit wel fijn en gaat een poosje (2 jaar) mee? Ik heb laatst bij divoza gekeken maar zag alleen laarzen rond de 3 4 honderd euro, dat ga ik echt niet uitgeven...

Quir

Re: Rubberlaarzen-leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:35

Bij de Epple Jeck hebben ze wel een aantal leuke (kunst) leren laarzen. Ook Divoza heeft 2 leren laarzen rond de 100,-

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:50

Bedankt voor de tips! Heb op de site gekeken dus kon geen advies vragen, maar ben ook nog niet heel erg mee bezig geweest, wil eerst eens goed rondkijken!

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:52

Onder mijn Rectiligne en De Niro laarzen zit een goed profiel. De rectilignes heb ik 3 jaar dagelijks mee gereden en die begonnen nu pas glad te worden. De Niro laarzen ben ik tot nu toe super tevreden over. Ik heb altijd met chaps gereden en vond de overstap naar leren laarzen fantastisch(buiten dat het inlopen even zeer doet) Leren laarzen zitten goed aangesloten aan je been en je hebt daardoor beter contact met je paard. Ook verbeterde het mijn beenligging.
Laarzen in jouw prijsklasse zou ik niet weten, daarmee heb ik geen ervaring.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:53

Ik heb die EJ limoges. Superfijne laarzen voor dat geld! Ik smeer ze regelmatig in met leerbalsem en ze blijven supermooi en zitten heerlijk. Erg tevreden!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:15

Ik heb een paar kunstleren laarzen met 'veters' van hkm, nog geen één die zag dat het geen echt leer is. Zijn ze vies dan haal je er een vochtige spons of babydoekje over heen en klaar.

Deze zien er zo uit: http://www.allesvoorjepaard.nl/images/rijlaa5.jpg

Met de tijd zakken ze een beetje in maar ze blijven gewoon bijna even mooi.

Misschien een oplossing voor jou? Met veters kosten ze rond de 70,- en zonder 65,-
Ik heb ze als tijdelijke oplossing gekocht maar uiteindelijk houden ze zich veel beter dan verwacht en dus gebruik ik ze nog steeds. Nu zo'n 4 jaar normaal in voorjaar, zomer herfst en in de winter niet want ze zijn niet warm genoeg.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:49

Toen ik zelf leren rijlaarzen wilde kopen besloot ik me ook eerst goed te orienteren. Toevallig zag ik toen op marktplaats 2e hands Petrie's te koop staan. De eigenaresse had ze net nieuw maar kreeg last van haar enkel door deze laarzen. Er was hooguit 10x mee gereden en zelfs dat was er niet aan af te zien. Ik heb ze toen voor (ik dacht) 115 euro kunnen overnemen dus dat was een hele goede koop. Ik heb ze zelf kunnen inrijden en heb ze nu, 2,5 jaar later, nog steeds.