hoe zit dat nou ook weer? officieel horen deze toch geheel wit te zijn? Ik begon te twijfelen omdat ik laatst iemand sprak die vertelde dat alle kleuren waren vrijgegeven... maar das toch alleen voor de rijjasjes? of heb ik het nu helemaal verkeerd?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Artikel 117 - Kledingvoorschriften
2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
b. een lichtgekleurd overhemd of lichtgekleurde dressuurblouse, Overhemden/dressuurblouses moeten lange of korte mouwen hebben en bij lange mouwen voorzien zijn van witte manchetten.c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een bijpassende witte of gele plastron of stropdas, wanneer een dressuurblouses wordt gedragen is het dragen van een plastron niet verplicht.
Citaat:Artikel 256 - Kleding en groeten
1. Kleding.
Deelnemers zijn verplicht tijdens deelname aan wedstrijden en bij
prijsuitreikingen gekleed te gaan in een rij-jas; type colbert met knopen en
platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend, witte of beige
rijbroek, hoofddeksel zoals genoemd in lid 1c van dit artikel. Tevens is het verplicht
om rijlaarzen al dan niet voorzien van bruine kappen of jodphurlaarsjes en
gelijkkleurige, gladleren chaps te dragen. Er moet een witte stropdas of plastron
en een wit of licht gekleurd overhemd bij worden gedragen. Overhemden/
rij-overhemden moeten lange of korte mouwen hebben en bij lange mouwen
voorzien zijn van witte manchetten. Dames hoeven bij het dragen van een
speciaal rij-overhemd met een hoge kraag geen stropdas of plastron te dragen. De
combinatie van beugel en rijlaars/jodphurlaars dient zodanig te zijn dat in geval
van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.