Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Happie schreef:Treiteren is het zeker niet. Je zal eerst anders naar het probleem moeten kijken voordat je het kan oplossen. Welk formaat trailer heb je? Een oplossing zou eenvoudig kunnen zijn een grotere trailer zodat je paard niet uit balans raakt. Als dat het probleem is natuurlijk. Staat je paard los in de trailer? Paarden reizen ook vaak makkelijker in de trailer als ze naar achter kijken. Er zijn ook oefeningen waar je aan kunt werken wel goed om dit te doen met iemand die weet waar hij of zij mee bezig is.
lisamabelle schreef:apart dat die in andermans trailer niks doet, wat zijn de verschillen in die andere trailer?
heeft ie daar ook alleen in gestaan?
het is in ieder geval geen treiteren... haha
succes er mee!
Peppertree schreef:Hoe wil een pony schuin gaan staan in een tweepaardstrailer?
. Dacht heel even dat je advies gaf om de pony los in de anderhalf paards te zetten. Leek me nogal een eng plan. noortjjjj schreef:ik heb 2 paarden die dit ook doen. de een doet het in bochten naar links, de ander in bochten naar rechts. bij mij komt het doordat ik een houten middenschot heb tot op de bodem. hierdoor kunnen de paarden hun voeten niet breed zat zetten om hun evenwicht te houden. wat je kan doen is een middenschot nemen die een losse rubberen flap heeft zodat ze hun voeten daaronder door kunnen zetten. ik haal gewoon het middenschot eruit (dit kan in zowat iedere 2 paardstrailer) hierdoor kunnen ze schuin gaan staan en is het probleem over. vandaar dat je pard het in een anderhalf paards trailer het niet doet. beenbeschermers, rubbere wanden enz enz gaan je probleem niet oplossen. enkel deze 2 opties heb je. ook langzamer rijden zal nu niet meer gaan werken. als ze dit eenmaal doen blijven ze dit vaak ook doen. dat jij dit treiteren vind snap ik niet eerlijk gezegd. je paard gaat je hiermee echt niet treiteren! misschien heb je dit gedrag zelf vrroorzaakt door te hard te rijden? je paardje is in paniek op de trailer met een vast middenschot dus aan jou de taak hier iets aan te veranderen!