Misschien een beetje een rare titel, maar het klopt wel wat er staat.
Bij mijn pony is nu ruim twee maanden geleden hoefbevangenheid geconstateerd.
Na een periode van stalrust, pijnstillers en bloedverdunners mag hij weer uur paar uur per dag op een stuk land.
Echter is er een probleem.
Mijn pony kan niet normaal en rustig de stal uit lopen. Voorheen toen hij gewoon met de rest van de paarden het land op ging, maakte de staleigenaar snel zijn deur open en dan rende hij heel hard de stal uit en vervolgens het land in. Hij staat nu in een apart landje, dus ik met hem hier met halster en touw heen begeleiden. Wanneer ik de stal inloop, begint hij al zenuwachtig rondjes te draaien en probeert hij achter mij langs de stal uit te komen (dit lukt niet wat de deur is op een kier). Vervolgens doe ik hem zijn halster om, doe snel de deur open en dan rent hij langs mij heen de stal uit.
Ik weet dat dit niet normaal is, maar voor mij is het niet zo'n probleem. Nu ga ik in augustus op vakantie en komt een vriendin van mij voor mijn pony zorgen. Ik ga er niet vanuit dat hij tegen die tijd weer met de rest het land op mag. Dus ik wil proberen om normaler de stal uit te laten gaan, omdat ik anders niet weet of mij vriendin hem wel uit de stal durft te halen.
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit kan gaan oplossen?

Is het angst of is het dominant (vervelend) gedrag van je pony?