Ruiterkamp begeleiden vraag.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Ruiterkamp begeleiden vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 13:26

Ik weet niet of het hier helemaal goed staat. Maar de inhoud gaat wel over de '' ruitervakanties ''

Ik zit er een tijd over na te denken om misschien als dit mogelijk is dit jaar nog, om te kijken of ik ergens bij kan helpen als begeleiding bij een manege in de zomervakantie die ruiterkampen organiseren. Maar ik vraag me af, hoe begin er ermee? Kan ik het beste op zoek ergens naar een advertentie ervoor of gewoon '' met de deur in huis vallen '' en enkele manege's mailen met het aanbod?

Ik weet dat veel manege's eigen personeel vragen. Maar ik hoor en lees ook vaak dat andere er al een aantal jaar elke zomer/mei ect komen helpen die er niet lessen of rijden.

Groetjes,
Samantha

labyrinth

Re: Ruiterkamp begeleiden vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:38

Ik zie dat je 16 bent, dan geef ik je eerlijk gezegd weinig kans om bij onbekende te mogen begeleiden. Ik zie het weleens gebeuren dat minderjarigen een rit begeleiden, maar dan zijn het wel bekenden van de manege.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 13:40

labyrinth schreef:
Ik zie dat je 16 bent, dan geef ik je eerlijk gezegd weinig kans om bij onbekende te mogen begeleiden. Ik zie het weleens gebeuren dat minderjarigen een rit begeleiden, maar dan zijn het wel bekenden van de manege.

Klopt, ben 16. Binnen een paar dagen 17 :j

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:41

Als je 16 bent, wordt het inderdaad lastig.... Veel ponykampen gaan namelijk van leeftijden t/m 15/16, dus dan is het raar als je even oud bent als de kinderen....
Misschien kan je gewoon vakantiewerk op een manege gaan doen? Dan mag je vast ook wel helpen met dingen van de ponykampen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 13:43

Zou ook een optie kunnen zijn. :j

RichelleF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:57

Ik ben 17 en wordt deze zomer een weekje hulpleiding en volgend jaar leiding.
Ik kom dit jaar voor de 6e keer op dat kamp, dus ken het bos en de pony's en de regels enzo.
Ik had 2 jaar geleden een leiding die toen 16 was en ik was toen 15, dat was geen probleem ofzo hoor!
Maar zij was ook al bijna heel haar leven naar dat kamp geweest, dus dat is denk ik wel wat anders..
Ik denk eerlijk gezegd niet dat een manege die jouw niet kent jouw als leiding wil hebben, maar misschien
zou je kunnen mailen/bellen of ze misschien interesse hebben in een hulpleiding zodat je volgend jaar
eventueel leiding zou kunnen worden?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:33

Daar heb je weinig kans in denk ik.. Meeste kampen zijn idd tot 16 jaar en dan vanaf 18 kan je meestal leiding worden, op je 16/17 heb je niet meteen de juiste verantwoordelijkheden.

al denken mensen dat snel.. Zou jij een verbandje kunnen leggen of een wond goed schoon kunnen maken zonder eerst alles op te zoeken? Ik vind dat je pas leiding moet zijn als je meer ervaring hebt. het is niet zo als een keer oppassen is, hoop dat je dat wel weet? :)

EDIT: bij ons op de manege worden er savonds spellen gedaan etc, misschien kan je voor zoiets beter kijken om te helpen? :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 20:51

Mirthheee, aldoende leert men.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:59

@Saaams: ja dat klopt. Maar ik denk dat dit een te grote stap is. Ik zou als ik kinderen krijg ooit (nooit dus :']) Niet willen dat een meisje van 16/bijna 17 verantwoordelijk is. Ik vind gewoon dat je even een aantal jaar moet wachten 1, 2 of misschien 3. En je bent obviously niet eens met wat ik zeg, mag ik vragen waarom niet? (:

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 21:56

Ik heb nergens gezegt dat ik het niet eens ben met wat je zei. Ik vertel alleen dat door iets te doen/ mee te maken je er vanzelf wel beter of handiger in wordt. Ik vind toch dat er (met paarden wel) maar om op te passen op kinderen er niet veel verschil in leeftijd zit. Iemand van +/- 17 kan een kind beter vermaken dan iemand van tegen de 25/30 merk ik. Een beetje verstandig persoon kan in een gevaarlijke of gewone situatie hetzelfde handelen als een ouder persoon.

Uiteraard is het met paarden een ander verhaal. Het blijven dieren. Maar het lijkt me niet dat je in het diepe gegooid wordt op een moment zoals een buitenrit er gaan vast wel meerdere begeleiders mee.

RichelleF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:52

Het hangt natuurlijk ook van de persoon af.. Als iemand van 17 jaar gewoon heel veel verantwoordelijkheidsgevoel heeft, goed kan paardrijden (goed genoeg om een groep te begeleiden) en indd zoals je zei weet hoe hij/zij wonden en dergelijke moet verzorgen is er toch niks aan de hand?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 04:17

en niet alleen van de verantwoordelijkheid, oko voor de aansprakelijkheid als manege zijnde..
verzekeringstechnisch moet vaak de begeleider minstens de leeftijd van 18 jaar behaald hebben

RichelleF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:48

Ja dat is natuurlijk een risico wat de manege moet willen nemen.. Maar bij veel ponykampen is het ook
eigen risico dus dan maakt het voor de verzekering toch niet uit of er een leiding van 18+ bij was?
Ik heb daar geen verstand van dus niet boos worden als ik het fout heb haha