Wat zal ik nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zuperzmoker

Wat zal ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 13:50

Ik wil binnenkort nieuwe rijlaarzen, omdat mijn oude wat te klein worden.
Wat hebben jullie of welke bevelen jullie aan?
En zouden jullie kiezen voor laarzen of chaps en waarom?
Bedankt!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:32

Ik heb de voorkeur voor chaps maar maatwerk laarzen zijn beter denk ik als je geen reuze budget hebt kies dan voor lipica... En als je echt geen groot budget hebt kijk dan eens naar de leren laarzen van mondoni (divoza) of die van hkm of epplejeck of qhp... Voor een groter budget raad ik eerder een mooie laars van petrie aan

zuperzmoker

Re: Wat zal ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 14:34

oke bedankt zal wel eens even opzoeken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:35

Ik heb jarenlang fijn gereden met chaps en jodphurs, maar nu ik echt goed passende laarzen heb (Petrie Leeds, dat zijn niet van die hele stugge laarzen) merk ik toch wel verschil. Ik vind het nu veel makkelijker om mijn benen netjes stil te houden.
Als ik nu een keer met jodphurs en chaps rijd merk ik dat ik meer wiebel. Heel gek, want ik had gewoon leren chaps, en mijn laarzen zijn zoals gezegd helemaal niet stug, en toch maakt het best een groot verschil.

zuperzmoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 14:47

Blijheid schreef:
Ik heb jarenlang fijn gereden met chaps en jodphurs, maar nu ik echt goed passende laarzen heb (Petrie Leeds, dat zijn niet van die hele stugge laarzen) merk ik toch wel verschil. Ik vind het nu veel makkelijker om mijn benen netjes stil te houden.
Als ik nu een keer met jodphurs en chaps rijd merk ik dat ik meer wiebel. Heel gek, want ik had gewoon leren chaps, en mijn laarzen zijn zoals gezegd helemaal niet stug, en toch maakt het best een groot verschil.

Maakt dat dan echt zo veel uit?

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:39

Ik heb ook rijlaarzen maar ze zijn iets te groot en daarom vond ik ze ook niet fijn om mee te rijden, maar dat is logisch.
Ik merkte alleen heel weinig verschil tijdens rijden tussen mn laarzen en mn chaps, behalve dat ze niet perfect passen.

zuperzmoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 16:05

Nooor_ schreef:
Ik heb ook rijlaarzen maar ze zijn iets te groot en daarom vond ik ze ook niet fijn om mee te rijden, maar dat is logisch.
Ik merkte alleen heel weinig verschil tijdens rijden tussen mn laarzen en mn chaps, behalve dat ze niet perfect passen.

oke bedankt, denk dat het toch aan de kwaliteit en persoon ligt aangezien de een iets anders zegt dan de ander.
(beetje vage zin, logish dat iedereen iets anders fijner vind :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:53

zuperzmoker schreef:
Blijheid schreef:

Maakt dat dan echt zo veel uit?

Nouja, het is niet alsof je met chaps niet kan rijden natuurlijk :+
Maar voor mij persoonlijk is het verschil best groot :j

zuperzmoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 18:02

Oke bedankt, ik zal wel es wat proberen

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:05

Ik had vroeger gewone rubberen rijlaarzen, sinds ik leren rijlaarzen heb vind ik ook dat mijn houding is verbeterd en mijn benen netter liggen. Dus ik zou gaan voor leren rijlaarzen :j

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:10

ik heb ook laarzen, vind het fijner als chaps.
ik heb vroeger perties gehad, maar deze waren te groot. daarna heb ik een derby gekocht. dezen waren niet zo goed van kwaliteit als petrie. maar die petrie die ik had koste rond de 500 euro en de derby volgensmij rond de 300 euro. nu heb ik voor wedstrijden deniro's deze vind ik tot nu toe het fijnst. dat ik kalfs leer dus ook soepel en niet zo pijnlijk met inrijden.

zuperzmoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 18:43

oke bedankt, zal wat meer naar leren rijlaarzen kijken :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:45

Leren rijlaarzen van Mountain Horse!
Ik ben er helemaal gek op en heb ze inmiddels ook al zo'n 8 jaar. Ze zijn nog steeds super mooi en zitten erg lekker. Ik ben sowieso Mountain Horse fan, want ook mijn stalschoenen zien er na 6 jaar veel in de blubber te hebben gelopen nog keurig uit.

Joshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:54

Als je nog in de groei zit zijn chaps wel handig! Kan je als je kuiten wat dikker worden chaps kopen en als je voeten groeien nieuw joppers kopen.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:55

De Niro is ook heel fijn. Let wel op dat je ze niet te groot koop want het standaard model zakt dan echt gigantisch in!

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:59

Ik heb nu al een hele tijd mijn lipica's.. En die zitten heeeerlijk! Rijd echt heel fijn.
Ik heb de hurlingham's trouwens (de polo's zeg maar, met een rits voor)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:06

Niro boots! <3

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:09

Dahlia schreef:
Ik heb nu al een hele tijd mijn lipica's.. En die zitten heeeerlijk! Rijd echt heel fijn.

Neem alsjeblieft GEEN Lipica's! Ze zijn wel een stuk goedkoper als de rest van de laarzen die aangeboden worden, maar de pasvorm is zeker niet alles. Ik heb namelijk nog nooit lipica's gezien die goed aansluiten bij de enkel, terwijl het juist fijn is om daar extra steun te hebben. Persoonlijk vind ik de kwaliteit van het leer ook niet goed, gaat snel borrelen en wordt snel kaal. Maar dat is mijn ervaring. :)

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:12

Ik heb al jaren Cavallo's en ben hier erg blij mee!
In de winter rijdt ik Mountain Horse laarzen, ook heerlijk en lekker warm met die dikkere zool.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:15

Amytj schreef:
Dahlia schreef:

Neem alsjeblieft GEEN Lipica's! Ze zijn wel een stuk goedkoper als de rest van de laarzen die aangeboden worden, maar de pasvorm is zeker niet alles. Ik heb namelijk nog nooit lipica's gezien die goed aansluiten bij de enkel, terwijl het juist fijn is om daar extra steun te hebben. Persoonlijk vind ik de kwaliteit van het leer ook niet goed, gaat snel borrelen en wordt snel kaal. Maar dat is mijn ervaring. :)

Kan dit alleen maar beamen....
Zelf ervaring met lipica's. Waren aangemeten, maar pasten toch niet voldoende. Dan ben je mooi kleine 300 kwijt. Maar vervolgens kan je nieuwe van een ander merk bestellen van 400+ en ben je totaal 700+ kwijt voor twee paar laarzen waarvan je er toch maar een draagt. En het nadeel is is dat je je lipicas niet aan de straat stenen kwijt kan omdat het maat werk is (hoort te zijn) dus...

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:54

Ik vind chaps veel fijner, kun je veel makkelijker je voeten bewegen en hakken uitdrukken enzo, ik ben ook al heel lang gewend om met chaps te rijden en wil nooit meer anders.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:59

Lipica en ander maatwerk zou ik eigenlijk nu nog niet aanraden. De TS is 14 en dus nog in de groei. Zonde om dan dergelijke duurzame producten aan te kopen met de kans dat de voet en kuit na een jaar zodanig zijn veranderd dat ze niet meer fijn zitten. TS, je zou kunnen kijken bij de Mondoni van Divoza. Dat zijn prima laarzen en gaan relatief lang mee voor de prijs. Als je geen hele rare voeten en kuiten hebt zullen ze prima passen. Jodphurs en gaithers kan je ook overwegen. Ik vind het persoonlijk fijner omdat ze vrijer zitten bij de enkel. Voordeel is ook dat als je schoenmaat toch nog een maatje groter wordt je de jodphur kan vervangen en de gaither kan houden en andersom.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:03

ik rijd altijd met schoenen en chaps. heerlijk. ik krijg voldoene steun om mijn benen stil te houden. maar ook genoeg vrijheid om wel te bewegen wanneer nodig. met laarzen heb ik een sterk opgesloten en strak gevoel.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:07

Wat is je budget?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:41

Ik rij altijd met chaps!

Laarzen vind ik te strak, zweterig en houterig.
Alsof ze maar niet soepel willen worden :\

Chaps zijn ook goedkoper.

Je kunt ze ook makkelijk af doen na het rijden, je hoeft dus niet met je laarzen op stal rond te lopen