Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Blijheid schreef:Ik heb jarenlang fijn gereden met chaps en jodphurs, maar nu ik echt goed passende laarzen heb (Petrie Leeds, dat zijn niet van die hele stugge laarzen) merk ik toch wel verschil. Ik vind het nu veel makkelijker om mijn benen netjes stil te houden.
Als ik nu een keer met jodphurs en chaps rijd merk ik dat ik meer wiebel. Heel gek, want ik had gewoon leren chaps, en mijn laarzen zijn zoals gezegd helemaal niet stug, en toch maakt het best een groot verschil.
Nooor_ schreef:Ik heb ook rijlaarzen maar ze zijn iets te groot en daarom vond ik ze ook niet fijn om mee te rijden, maar dat is logisch.
Ik merkte alleen heel weinig verschil tijdens rijden tussen mn laarzen en mn chaps, behalve dat ze niet perfect passen.
) zuperzmoker schreef:Blijheid schreef:Ik heb jarenlang fijn gereden met chaps en jodphurs, maar nu ik echt goed passende laarzen heb (Petrie Leeds, dat zijn niet van die hele stugge laarzen) merk ik toch wel verschil. Ik vind het nu veel makkelijker om mijn benen netjes stil te houden.
Als ik nu een keer met jodphurs en chaps rijd merk ik dat ik meer wiebel. Heel gek, want ik had gewoon leren chaps, en mijn laarzen zijn zoals gezegd helemaal niet stug, en toch maakt het best een groot verschil.
Maakt dat dan echt zo veel uit?

Dahlia schreef:Ik heb nu al een hele tijd mijn lipica's.. En die zitten heeeerlijk! Rijd echt heel fijn.
Ik heb de hurlingham's trouwens (de polo's zeg maar, met een rits voor)
Amytj schreef:Dahlia schreef:Ik heb nu al een hele tijd mijn lipica's.. En die zitten heeeerlijk! Rijd echt heel fijn.
Ik heb de hurlingham's trouwens (de polo's zeg maar, met een rits voor)
Neem alsjeblieft GEEN Lipica's! Ze zijn wel een stuk goedkoper als de rest van de laarzen die aangeboden worden, maar de pasvorm is zeker niet alles. Ik heb namelijk nog nooit lipica's gezien die goed aansluiten bij de enkel, terwijl het juist fijn is om daar extra steun te hebben. Persoonlijk vind ik de kwaliteit van het leer ook niet goed, gaat snel borrelen en wordt snel kaal. Maar dat is mijn ervaring.