Nou dat was echt het geval bij Laiser en mij deze keer.
We moesten nog 1 winstpunt halen om naar de L2 te kunnen. Dus ik wilde vandaag dus echt wel een punt rijden. Maar Laiser dacht daar de afgelopen week toch iets anders over.
Hij heeft zich de afgelopen week zo vaak zo sterk weten te maken dat ik het niet leuk meer vond omdat ik veel te veel last kreeg van mijn oude schouderblessure. Hij was duidelijk aan het kijken waar de grenzen lagen en kijken of die grenzen niet verlegd konden worden.
Gisteren nog een proefje geoefend ondanks hij helemaal niet zo geweldig liep. Correctie, ik wilde een proefje rijden en Laiser was voornamelijk boos omdat hij zijn zin niet kreeg.
Vandaag hoefde ik pas aan het einde van de middag te starten. Dus vlocht ik 's middags Laiser pas in. Hij stond heerlijk te genieten van het gefriemel aan zijn lijf en stond echt een beetje te dutten.
Zin om meteen zoals het hoort een trailer in te lopen had meneer niet. Dus deed hij dat ook niet. Maar gelukkig hadden we hem er vrij snel in. Tja wat wil je als ineens een hoop mensen je zo'n trailer in willen hebben.
Op de wedstrijdlocatie ging het lekker. We konden alles op ons gemakje doen zo ook het uitladen. Terwijl Michel met Laiser wat stapte en ik me omkleedde viel er nog een paard die uit een trailer kwam. Gelukkig bleek er niets aan de hand en later bleek dat paard ook nog beide proeven te winnen

Tijdens het losrijden had ik een heerlijk paard onder me. Heel attent op mijn benen en voor lekker los. Ook wilde hij goed zakken en weer wat omhoog komen.
Ik moest als eerste starten, en Laiser liep lekker actief onder me. In de spiegels had ik tijdens het losrijden ook al gezien dat het plaatje er ook helemaal niet verkeerd uit zag.
Beide proeven liep Laiser erg goed, zeker na afgelopen week. Ik was dan ook dik tevreden, we hadden geen een foutje er in en Laiser had echt heel goed zijn best gedaan. Voor mijn gevoel zou dat felbegeerde winstpunt er nu best wel eens in kunnen zitten.
En ja hoor

Dus aan het einde van de maand loopt mijn Laisertje zijn eerste L2 wedstrijd