Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Om wat voor pony gaat het?
Mijn dochter verkrampt door haar angst en gaat voorover zitten, als de pony versnelde ging ze trekken, dus de pony begon terug te trekken. 1 rukje en je hebt die 30 kilo uit het zadel. Dat is een eitje voor een Welsh x New Forest van 1.32 hoog.posthumus1 schreef:Wij hebben het nog niet ervaren, want bij ons worden de deuren opengezet en stormen ze allen de wei in en weer terug de stal in bij het binnenhalen. Daar geeft ze (nog) geen problemen. Bij de vorige eigenaar schijnt ze het wel te doen vooral in een grote wei wil ze je echt achterna zitten met ontblote tanden of ineens trappen.
posthumus1 schreef:Als ik haar eindelijk had een mep met het halstertouw .
posthumus1 schreef:Wij hebben zeker de pony wel aangepakt. Ik heb haar terug gebeten, Toen ze me de stal niet inliet met de bezem ervan langsgegeven. Als ik haar eindelijk had een mep met het halstertouw en elk moment dat ze mij voorbij wilde aan de hand haar in de achteruit gezet totdat ze soepel meegaf en kauwde ten teken van overgave. Haar ook beloond als ze daarna braaf mee liep en zich probleemloos gedroeg op de poetsplaats.
Citaat:De pony is op 11 mei klinisch goedgekeurd door de dierenarts. Het gebit is ook in orde. De hoeven ook. Het gebeurt niet alleen met voeren dus het is geen voernijd. Opzadelen is geen probleem, aansingelen ook niet. Ze heeft veel energie maar gaat dagelijks naar buiten krijgt basisbrok en geen sportbrok of andere extra's naast hooi.
Citaat:Ze wordt al minder voorwaarts, alleen het mijn dochter uit het zadel trekken blijft leuk. Maar daar hebben we nu touwtjes voorMijn dochter verkrampt door haar angst en gaat voorover zitten, als de pony versnelde ging ze trekken, dus de pony begon terug te trekken. 1 rukje en je hebt die 30 kilo uit het zadel. Dat is een eitje voor een Welsh x New Forest van 1.32 hoog.
De afgelopen week ging het rijden goed, mijn dochter heeft genoten van haar les dus dat is een stap voorruit. Als haar gedrag niet zo erg was op stal was het een leuke leerpony. Maar mijn dochter is nog te angstig. Dit kan overgaan maar dan moet het gedrag op stal drastisch verbeteren. Als dit overgaat denk ik ook dat het met mijn dochter beter gaat. Ze is er gewoon heel erg van geschrokken. Dan hoef ik haar ook niet te verkopen. Mocht het gedrag te verhelpen zijn maar blijft mijn dochter bang dan is de pony makkelijker te verkopen en kan je een ander meisje er wel een plezier mee doen.
Citaat:Wij hebben zeker de pony wel aangepakt. Ik heb haar terug gebeten, Toen ze me de stal niet inliet met de bezem ervan langsgegeven. Als ik haar eindelijk had een mep met het halstertouw en elk moment dat ze mij voorbij wilde aan de hand haar in de achteruit gezet totdat ze soepel meegaf en kauwde ten teken van overgave. Haar ook beloond als ze daarna braaf mee liep en zich probleemloos gedroeg op de poetsplaats
posthumus1 schreef:Ik houd ook niet van agressie, maar als je getrapt en gebeten wordt dan is bij mij ook de maat vol. Maar ik vind geweld ook geen oplossing daarom vraag ik ook om andere oplossingen. Maar ik zie mijn dochtertje nog geen grondwerk met haar doen! Ik heb dat zelf met een jonge onopgevoede merrie gedaan onder begeleiding en vond dat ook eng omdat je weet wat ze kan doen. Laat staan mijn dochtertje van 8 met haar in een roundpen.
En ook als je het niet weet, want bij mijn vriendin gebeurde het totaal onverwacht. Toen wist ik het zelf ook nog niet want 2 dagen ervoor haalde ik haar probleemloos van stal.
Citaat:Ze gaat van 08.00 tot 12.00 met alle andere pony's en paarden de wei op, is dan niet dominant naar de andere paarden toe. Ook wordt ze 5 soms 6 dagen per week gereden. Ze krijgt 2x 1/4 dus een kwart is 250 gram basisbrok
Joolien schreef:Nou Arie en Amboe, das misschien wat te overdreven. T kan best, t is net pech dat de pony ongewenst gedrag vertoont, op de manege heb je ook wel eens van die flikkers. Moet je dan maar beginnen met rijden als je 10 bent?