Hoe reageren jouw paarden of wedstrijden in regen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KikixH

Hoe reageren jouw paarden of wedstrijden in regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 18:54

Hee,

Iedereen heeft het wel eens gehad; wedstrijden in de stromende regen...
Ik vandaag ook.... Mijn ene pony startte L2 en was superbraaf, trok zich niks aan van de wind en de nattigheid.
Zo bleek ook in de resultaten: 1e met 190 in de 1e proef en 2e met 189 in de 2e proef.

Maar toen...
Ik moest nog een pony starten in de L1. Hij is altijd een beetje onzeker op wedstrijd, dus ik rij altijd lekker lang in met veel stappen zodat hij een beetje gewend raakt.
Ik heb nog nooit met hem in de stromende regen met zware wind gereden maar vandaag was dus de eerste keer.
De eerste 10 minuten gingen super, maar wie weet wat er toen gebeurde en hij begon te steigeren en te bokken en sloeg met zijn benen. Hij was bang, dat wist ik zeker, want als hij stout is doet hij heel anders. We hebben nog even met hem gestapt maar hij werd helemaal gek, echt zielig. Toen heb ik maar besloten dat het oke was en dat we niet gingen starten.

Thuis heb ik hem gereden en hij was superbraaf. Ik weet wel dat we eigenlijk door zouden moeten rijden op de wedstrijd maar veiligheid staat boven alles (vind ik) en het was wel een beetje eng daar boven op hem.

Hebben jullie ook ervaringen met wedstrijden in de (harde) regen?
En hoe doet je paard/pony het dan?

dankje :)

Sjors

Re: Hoe reageren jou paarden of wedstrijden in regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:58

Toevallig vandaag nog!
Mijn paard reageerde er niet op.......... :)

susasan

Re: Hoe reageren jouw paarden of wedstrijden in regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:02

Als het echt heeeel erg regent gaat ze staken en met de kont tegen de regen staan :P

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 21:20

susasan schreef:
Als het echt heeeel erg regent gaat ze staken en met de kont tegen de regen staan :P

denk dat mijn pony het gewoon heel eng vond... hihi

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:56

Bij mijn paard werkt het om in de regen zo'n springmutsje op te doen. Dan gaat ie niet met zn hoofd schudden of scheef lopen.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:09

Die van mij vindt het sws al spannend en met wind en regen kan ik er niet veel mee. Maar ze moet er aan wennen en ik rij gewoon de proef door, wat al eens geresulteerd heeft in 143 punten, maar de tweede proef is ze al weer wat rustiger. Ik moe t vrijdag weer en ja, joepie weer regen en onweer op de voorspelling. Word er simpel van... Binnen niks aan de hand, loopt ze ruim winst, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:29

WD-K => WD-V

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:49

Heb tot nu toe nog nooit in de stromende regen moet rijden met mijn paard of mijn vorige pony :P
Dus ik heb wel geluk gehad, want telkens als ik mijn proeven moest rijden was het droog, maar tot nu toe nergens last van gehad, ze zijn alleen veel alerter door die wind, maar dat is alleen maar fijn ^^

Appelflap445

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:52

Ik heb het een keer gehad met mijn paard en dat ging eigenlijk heel goed! De jury kwam later zelfs naar me toe of mijn paard niet 24/7 buiten stond omdat ze de proef in de stromende regen beter vonden dan de andere proef :+

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 19:57

Appelflap445 schreef:
Ik heb het een keer gehad met mijn paard en dat ging eigenlijk heel goed! De jury kwam later zelfs naar me toe of mijn paard niet 24/7 buiten stond omdat ze de proef in de stromende regen beter vonden dan de andere proef :+

Haha :). Ik heb met mijn andere pony ook een keer (dezelfde dag) gewonnen, en 2e geworden... Dat is gewoon mijn super pony die als het regent net zijn hoofd wat meer omlaag houdt :o Hij was wel zo van, aah baas, moet dit nou? maar toen we eenmaal nat waren konden we ook niet natter worden want pfoee wat waren we nat ;)

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:36

wat ben ik dan een geluksvogel :P
(even af kloppen) maar ja denk dat als het echt HARD zou regenen dat die van mij ook zo iets heeft van: ooo moet dit nou echt? xD maar ja dan loopt hij waarschijnlijk nog steeds

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:39

Ik heb nog nooit(gelukkig) een proef hoeven rijden in de stromende regen, maar als ik lekker thuis aan het trainen ben en het begint te regenen, heb ik zoiets van:'ach ik rij nu toch al..'
Maar als het regent en ik zit er nog niet op, wacht ik vaak wel even :)
Paard is trouwens veel makkelijker als het regent..

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:44

Hij reageerd er niet heel sterk op, alleen hij went zijn hoofd een beetje weg van de regen.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:44

Die van mij begint juist beter te lopen in de regen en wind. :)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:19

Heb gelukkig nog nooit regen of stromende regen gehad op mijn wedstrijden gedurende 4 jaar? Dus puur geluk. Thuis rijd ik wel eens als t regent of begint het opeens te regenen, maar paard heeft nergens last van en blijft fijn lopen. Heb er geen problemen mee

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:00

Bij lichte regenval reageert ze geheel niet, loopt ze zelfs beter. Maar bij heftige regen met ook nog een fikse wind, waardoor ze het dus op bepaalde delen recht in het gezicht krijgt, gaat ze echt proberen om haar kont er naartoe te draaien. Rijd ik dus travers bij het binnenkomen :+

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:11

ik ben een x terug gereden heb niet eens een poging gedaan tot starten mijn toen malig paard stond door spanning trailer al te dampen en zeiknat op de trailer dat ik niet eens gereden heb...

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:04

Wij hadden op de groningse kampioenschappen 4 tal rijden in de stromende regen, dat bij het afgroeten alle 4 de paarden tegelijk hun kont tegen de regen in parkeerden :')

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 18:39

Orrie_VBW schreef:
Wij hadden op de groningse kampioenschappen 4 tal rijden in de stromende regen, dat bij het afgroeten alle 4 de paarden tegelijk hun kont tegen de regen in parkeerden :')

Hahahha dan is het net alsof het er bij hoort ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:50

De mijne gaat ook met z'n kont naar de regen staan als het hard gaat.

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 19:16

Denk dat die konten dan toch hun instinkt is ;p

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:16

Mijn pony trekt zich er niets van aan. Het enige wat ze doet is heel voorzichtig lopen, en dan is het ook moeilijk om te verruimen.

Nadiaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:04

Mijn pony liep altijd helemaal scheef door de regen haha

Dafness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:49

Mijn pony loopt altijd veel fijner in de regen haha, die geniet daar altijd van! ;D

Jackie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:15

ze wil stil staan en met dr kont tegen de wind in gaan staan. En soms wil ze ook heel hard naar de uitgang racen omdat ze het koud en nat vindt hahaha :P als het aan haar lag zouden wenu op ibiza zitten denkk ik *\o/*