Iedereen heeft het wel eens gehad; wedstrijden in de stromende regen...
Ik vandaag ook.... Mijn ene pony startte L2 en was superbraaf, trok zich niks aan van de wind en de nattigheid.
Zo bleek ook in de resultaten: 1e met 190 in de 1e proef en 2e met 189 in de 2e proef.
Maar toen...
Ik moest nog een pony starten in de L1. Hij is altijd een beetje onzeker op wedstrijd, dus ik rij altijd lekker lang in met veel stappen zodat hij een beetje gewend raakt.
Ik heb nog nooit met hem in de stromende regen met zware wind gereden maar vandaag was dus de eerste keer.
De eerste 10 minuten gingen super, maar wie weet wat er toen gebeurde en hij begon te steigeren en te bokken en sloeg met zijn benen. Hij was bang, dat wist ik zeker, want als hij stout is doet hij heel anders. We hebben nog even met hem gestapt maar hij werd helemaal gek, echt zielig. Toen heb ik maar besloten dat het oke was en dat we niet gingen starten.
Thuis heb ik hem gereden en hij was superbraaf. Ik weet wel dat we eigenlijk door zouden moeten rijden op de wedstrijd maar veiligheid staat boven alles (vind ik) en het was wel een beetje eng daar boven op hem.
Hebben jullie ook ervaringen met wedstrijden in de (harde) regen?
En hoe doet je paard/pony het dan?
dankje
Hij was wel zo van, aah baas, moet dit nou? maar toen we eenmaal nat waren konden we ook niet natter worden want pfoee wat waren we nat