Mijn jaarling hengstje zal, door omstandigheden, binnenkort van stal moeten verhuizen...
Hij komt op stal te staan waar hij 'smorgens lekker met zijn vriendjes buiten kan en 'savonds weer op stal mag.
De nieuwe stal ligt ook niet ver van waar hij nu staat, maar we moeten jammer genoeg toch de trailer gebruiken om hem, samen met zijn moeder, te verhuizen...
De eerste keer in de trailer heeft hij ook samen met mama gedaan, maar toen was hij nog niet gespeend en ook nog geen hengst

Mijn kleintje is echter een enorme bangscheet. Zelfs van een sprietje onkruid op de wei, schrikt hij al. Weten jullie methodes of manieren om hem, veilig, op de trailer te krijgen?
zijn er hier mensen die ook hier ervaring mee hebben?
dat was gewoon de trailer volstouwen met balen hooi( rechtervak van de trailer en de punt)flinke bos hooi om te knagen er in en toen op het gemak de trailer op gewandelt met een bak muesli in het vooruitzicht , touw los, trailer dicht en rijden maar , die kwam een dik uur later ook lekker nuchter op haar dooie gemak de trailer weer af , no problem. die was al weer bezig met rottigheid verzinnen voordat ze goed en wel de klep af was zeg maar :lol:
Klinkt als de mijne destijds, die liep zonder blikken of blozen bij dr moeder weg (nooit gescheiden geweest) en zo de kar op!
mamma
).
Idd veel belonen, de trailer gewoon leuk maken... Persoonlijk ben ik vooral voor een heleboel geduld hebben, zeker met die jonkies, alleen soms heb je gewoon geen zeëen van tijd en dan is een lijntje een prima middel