Regen: vliegendeken ophouden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Regen: vliegendeken ophouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 20:48

Tja, wat doen jullie? Houden jullie de vliegendekens op bij regen, of halen jullie ze er af? Vorig jaar had ik mijn paard nog thuis staan en kon ik gemakkelijk even de deken er af halen, maar nu ze verhuisd is gaat dat niet meer. Zonder dekens kan niet, we hebben veel dazen dus staan ze alle drie onder een deken.

Ik vind het zo lastig met dit onvoorspelbare weer, dus wat doen jullie? Er zijn toch vast meer mensen die niet 24 uur per dag achter hun paard aan kunnen lopen om de dekens aan te passen aan de weersomstandigheden :D

petitparis

Re: Regen: vliegendeken ophouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:53

als het rond 18°C is overdag blijen hier de vliegendekens gewoon op, ze zijn snel genoeg weer droog, is het een dag wat kouder en meer wind, dan doen we ze wel af. Maar dan zitten er ook minder dazen...

Akshay

Re: Regen: vliegendeken ophouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:03

Ook hier blijft hij altijd gewoon op. Is wel een eczeemdeken, maargoed die worden ook nat :+
Hij kan altijd wel ergens wat te knabbelen vinden om de kachel aan te houden. En net ná en net voor de bui zitten de meeste steekbeestjes waar hij gek van wordt.. Dus voor mij is het echt niet haalbaar de deken op en af te doen.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:05

ik probeer altijd het deken af te hebben als het regent, maar als het een keer zo voorkomt dat het regent en ik kan er even niet heen is het niet anders..
vliegendeken droogt snel dus dan is ie ook zomaar weer droog als het wat warmer is.

als het koud weer is heeft die van mij sws geen vliegendeken op, dan zijn er minder vliegen en hebben ze er niet zo'n last van...
als het dan regent hebben ze er ook geen last van.