Bijrijder zomervakantie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Bijrijder zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 17:55

Korte vraag aan alle bokkers: hebben jullie een bijrijder in jullie zomervakantie? Zo ja, wat betalen jullie hem/haar hiervoor? En wat wordt er dan verwacht?

capopjekop

Re: Bijrijder zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:58

Mijn paarden hebben altijd vakantie als ik weg ben, dat vinden ze totaal geen straf. Er is wel een buuf die ze iedere dag verzorgd als ik weg ben, voor een week geef ik meestal 50 euro en als ik haar een keer terug kan helpen dan doe ik dat graag. Ze voert dan 2x per dag hooi en controleert het water en vult dat bij. 'S avonds geeft ze brok. Uitmesten hoeft niet. Als ze het leuk vind mag ze altijd wat met de pony's doen, maar rijden wordt lastig omdat ze erg klein zijn :)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:58

Betaald worden voor bijrijden? waar? dat adres wil ik ook wel weten :D

Even zonder gegein, vaak moeten bijrijders gewoon betalen om te mogen rijden, klusjes erbij etc.
Verschilt per eigenaar hoeveel ze ervoor vragen, maar gemiddeld ongeveer 50 euro. Zijn af en toe zeldzame adresjes waar je gratis mag rijden. :)

Edit: is natuurlijk een ander verhaal voor vakantie oppas.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 18:25

Het gaat inderdaad om vakantie oppas Kiwi :) Ik ben in dit geval de bijrijder. Ben specifiek door verschillende mensen gevraagd, heb zelf 2 paarden te rijden dus het is niet zo dat ik op zoek ben haha!

Het zijn een stuk of 3/4 paarden en die tijd kan ik natuurlijk ook besteden in een 'echte' vakantiebaan. Ik zat zelf ook te denken aan 50 euro per week, afwisselend 3/4x per week rijden en 1/2x per week longeren, maar net wat de eigenaar wil natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:57

Ik heb een bijrijdster, ik betaal haar niets en andersom ook niet, we bewijzen elkaar een dienst...simpel zat, zij rijdt op de momenten dat ik niet kan en daar ben ik maar wat blij mee :D En in de vakantie hoeft ze niet extra te komen...ik stel andersom mijn paard beschikbaar zodat zij lekker kan rijden en nog kan lessen ook :j Das toch ideaal!?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:35

50 euro is mooie prijs.

tamawi97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:42

Ik ben een bijrijder maar hoef niks te betalen en krijg niks!! :D

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:03

Ik vraag gewoon een goede vriendin van stal of zij mijn paard doet, doe ik haar paardjes wanneer zij op vakantie is. :) Heel makkelijk en ook goed te doen aangezien ze op dezelfde stal staan... wanneer ik bijvoorbeeld eens een dagje niet kan komen, laat ik mn paardje gewoon staan. Ze staan met de hele kudde 24/7 buiten zomers, dus dan maakt dat niet zoveel uit :)

vurt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:23

Ik vind het bijrijden meer een non-commercial-profit actie. Het rijden ansich is toch al profijt hebben! Voor een manege een uur in de week betaal je notabene al snel 15,00. xD (x4= ongeveer 60,00 per maand. Neehoor, als ik ergens zou mogen rijden dan ben ik bereid om wederkerigheid te tonen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:52

Maar zij word gevraagd door meerdere mensen, dat vind ik een ander iets.
Zou t dan ook niet gratis doen.
Het kost veel tijd en energie.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:27

Narnia schreef:
Ik heb een bijrijdster, ik betaal haar niets en andersom ook niet, we bewijzen elkaar een dienst...simpel zat, zij rijdt op de momenten dat ik niet kan en daar ben ik maar wat blij mee :D En in de vakantie hoeft ze niet extra te komen...ik stel andersom mijn paard beschikbaar zodat zij lekker kan rijden en nog kan lessen ook :j Das toch ideaal!?

whoehoe amen sister!!!! zo hoort het ook, je helpt elkaar toch?
daar waar de een geen tijd heeft kan de ander je helpen....waarom komt er toch steeds geld bij kijken...een bijrijder kan ook gewoon les nemen en daar voor betalen, ik persoonlijk zou nooit geld betalen om iemand anders z'n paard te mogen verzorgen/rijden.

kijk TS vanuit jou oogpunt snap ik het wel anders kon je ook een betaalde vakantie baan zoeken en je tijd invullen met geld verdienen dus ja het is normaal dat je dan ook gewoon betaald krijgt voor het werk wat je levert, vaak vanuit het bedrijf/eigenaar gezien scheelt het kosten als ze iemand laten oppassen/werken dan wanneer ze de paarden ergens anders moeten laten onderbrengen ook weer een win win situatie jij verdient geld hun zijn goedkoper uit en geen stress voor de paarden.

50 tot 75 euro per week is normaal vind ik hangt er vanaf wat je doet natuurlijk als je ze echt traint in het lijf dan mag je zeker wel 75 euro per week vragen hoor!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:15

Wij nemen ons paard gewoon mee op vakantie (naar de camping) maar zo niet dan heeft 'ie ook lekker 2 weekjes vrij. Krijgt 'ie niks van. Ga trouwens mee met Narnia, ik zou er niks voor geven, of misschien voor de aardigheid een flesje wijn/doos chocola voor de moeite.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:19

ligt eraan wat je connectie is met de bijrijder natuurlijk.
als het geen goede bekende is zou ik E50 niet gek vinden.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:09

Ik heb een vaste bijrijdster, heeft mijn paarden ook volledig verzorgd toen wij vier weken op vakantie waren. Normaal gesproken wordt er bij ons van beide kanten niet betaald, voor verzorging tijdens vakantie mag er best wat leuks tegenover staan. Goud waard hoor als je je dieren met een gerust hart achter kunt laten.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:22

Toen ik nog een eigen paard had, deed mijn eigen verzorgster hem als ik op vakantie was een paar keer extra. Ik gaf dan een kleinigheidje als ik terug kwam (ging meestal maar om een paar dagen, ik ben niet zo'n vakantieganger). Ik ben nu zelf bijrijder, als ik weg ben, hebben de paarden vrij. Er rijdt voor de rest niemand mee, ze vinden het wel prima. De eigenaren doen de verzorging voor de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:33

Mijn instructrice of iemand van stal rijd mijn paard als ik niet kan. Beide krijgen ze betaald omdat ze mijn paard verbeteren. Als het gewoon iemand was die er voor de leuk op rijd en verder niets toevoegt betaal ik niets, maar verwacht ik ook niets terug. Dan is het een wederdienst, zij geeft mijn paard beweging en ik stel mijn paard beschikbaar.

Mijn instructrice vraagt 10 euro per keer en die andere vraagt 7,50 voor 3 a 4 keer, dat is natuurlijk niets.. Maar dat vind ze prima omdat ze mijn paard zo leuk vind *\o/* Toen ik mijn sleutelbeen gebroken had heeft ze mijn paard 6 weken gereden en naast het bedrag wat ze toen van ons kreeg heb ik ook een mooi cadeau gekocht.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:54

Maar mensen zeggen hier dat ze er niets voor hoeven te geven aan een bijrijder.
Maar daarbij vind ik het in mijn mening heel raar.
Ik rijd op dit moment ook een paard gratis.

Maar iemand zoekt niet voor niets een bijrijder lijkt mij..
Omdat ze bijvoorbeeld door enkele redenen uit de brand moeten geholpen worden ivm tijdgebrek, ziekte, vakantie gaan.
Iemand komt jou wel helpen het paard beweging te geven, het is imo een levend dier, en dus helpt jou bijv door tijdgebrek.
En omdat een eigenaar tijdgebrek heeft, en iemand zo lief is om het paard bijv 3x per week te doen en er ook nog voor moeten betalen?

Maar in zo'n opzichten vind ik het weer raar.

Het is een ander verhaal als eigenaar te groot is, en iemand zoekt omdat ze het paard of pony niet weg wilt doen.

Maar iemand helpen omdat ze het zelf niet kunnen doen ivm redenen en dan nog moeten betalen vind ik onzin.

Maar mijn mening natuurlijk. :)