Gebogen rits in rijlaarzen - Voordeel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunnystar

Gebogen rits in rijlaarzen - Voordeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 21:44

Heb het al in een ander onderwerp gevraagd, maar er kwam geen reactie. De Niro laarzen hebben een model met een gebogen rits, die van de buitenzijkant van je voet naar de achterkant van je been omhoog loopt. Ziet sportief uit, vind ik. Maar is er ook een voordeel? Gaat de rits minder snel kapot? Blijft beter schoon omdat hij niet beneden aan het paard komt en er geen zweet en vet inkomen? Iemand ervaringen???

Zo ziet het uit: http://www.theridersshoppe.com.au/index ... uct_id=181

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:48

Mooie laars, minder mooie prijs :D
Het voordeel wat ik er in zie is dat de contrefort één geheel blijft, waardoor inzakken van de contrefort minder zal voorkomen.
Op deze manier komt er volgens mij ook minder druk op de rits te staan met instappen. Het instappen zal denk ik wel iets moeizamer gaan.

sunnystar

Re: Gebogen rits in rijlaarzen - Voordeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 22:00

Ja... duur zijn ze. Maar ja. De Niro laarzen zijn niet de goedkoopste. Dat weten we wel! Maar de prijs die er op de website met het beeld staat is niet met de euro-prijs te verglijken. Heb nu Petrie laarzen met een rits achteren en de ritsen zijn nu na 2 jaar al kapot. Ben daroom op zoek naar laarzen waar de rits langer meegaat :-)