dank je, ik weet echter wel hoe ze ingevlochten moeten worden, ik doel dus ook meer op de details (wat doen met de baardharen bv, natuurlijk laten of bijknippen. wordt er zoals bij de arabieren olie rond de ogen gedaan?, mijn paard heeft een lange staart, die moet gevlochten worden, op die manier zoals de rijpaarden of anders? de sokken wat bijknippen (en hoe?) of natuurlijk laten? hoeven zwart vetten of net niet?)
Een lange staart zou ik bovenop staartwortel invlechten (zo lijkt kont groter, dat willen ze graag zien). en wat kort opknippen (dus tussen spring en dressuur lengte in, geen echt lange staart dus) *Hier zijn geen regels voor, maar je moet kijken waarmee jou paard het beste uitkomt. Zo http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... lecht.html
De benen(sokken) doe je wassen, vervolgens worden de haren met klei 'uit elkaar' gezet. Je doet dan klei in de sokken en vervolgens 'op kammen' (soort touperen) dat het dus nog meer lijkt dan het is.
Baardharen zou ik er persoonlijk af doen (maar ken ook mensen die dit niet doen).
Babyolie op neus en gezicht is eigenlijk niks voor belzen (lees allemaal boeren ) maar ik vind het wel mooi, krijgt hij sprekender hoofd van.
Hoeven mooiste is als je hem op ijzers zet, ik denk dat jij een gebruiks-bels hebt? (en dus hoeven bijgehouden?) als hij correcte stand heeft heb je al streepje voor op de rest! Ijzers vierkant is mooier. Hoeven vetten/lakken ook.
Verder mooi (evt wit) hoofdstel, en zo'n band word ook wel eens gedaan moet niet.
De keuringen waar ik ben geweest stelde 90% niks voor. Als je je paard goed in conditie hebt, (niet mager maar ook niet kwab vet) correct op de benen en hij kan beetje fantsoenlijk lopen kom je al heel eind. Of je nu babyolie etc gebruikt of niet, veel mensen doen het niet, maar ook enkelen die het wel doen, hiermee win of verlies je natuurlijk niet. Staart (boven) invlechten zou ik absoluut doen. Hierdoor krijg je gewoon meer (kont)massa en dat zien ze graag. Hetzelfde geldt voor benen kleien.
oh, dank je wel! het is idd een gebruiksbelg , maar ze is nu pas drie staat niet op ijzers (en ben dit ook niet echt van plan), uiteraard wel netjes bekapt. oke, grote kont, grote sokken, got it
Duhelo
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-12 10:53
hoe lang en hoe dik zouden mijn wol moeten zijn? is dit gewone wol uit een naaiwinkel oid?