Een paar vragen over wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siepenteun

Een paar vragen over wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 16:15

Hallo, ik wil met mijn verzorgpony wedstrijden gaan rijden. Het mag van de eigenaar en zij vindt het leuk als ik daarvoor ga trainen. nu heb ik nog een paar vraagjes!

~ moet je in de bixie een startkaart hebben?
~ mag je de naam vd pony veranderen, mijn Vp heet gave maar ze wordt vaak als een ruin gezien dus vind ik het leuker als ze op wedstrijd lady gave heet.
~ hoe duur is een wedstrijd?
~ wat moet je allemaal mee op wedstrijd nemen
~ mijn verzorgpony heeft een tijdje geleden een blessure gehad, we willen pas in oktober/november gaan rijden tenzij er een leuke in de buurt is maar wel onder de voorwaarde dat we er allebei klaar voor zijn. Maar is het fijn als het op gras is ergens een keer op het gras gaat oefenen?
Alvast bedankt

Afwezig

Re: Een paar vragen over wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:48

Er zijn genoeg topic die deze vragen beantwoorden.
Regelementsvragen kun je terug vinden op www.knhs.nl

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:26

heejj.

voor de bixie heb je een bixie startkaart nodig meer staat daarover op de knhs site.
nee je mag de naam van je pony niet veranderen dit kan officeel wel worden gedaan dan is dan volgensmij 70 euro. over het inschrijfgeld zal wel wat op de knhs site staan ik denk niet meer dan 10 euro.
ik neem zlf op wedstrijd altijd het volgende mee:
zweetdeken
halster +touw
zadel,hoofdstel enz
mijn eigen kleding rijlaarzen enzz voerbak. snoepjes. elastiekjes. een paar borstels en hoevenkrabber.
en eignlijk moet je gewoon goed nadenken wat je normaal ook gebruikt enz.
ik had een keer een westrijd op gras. had nog nooit geoefend op gras. het ging prima.

groetjess :D

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 18:41

Oké super bedankt!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:48

volgensmij mag je niet meer in de bixie starten dit is volgensmij tot 12 jaar, waarom start je niet gewoon B?
je moet zo ie zo een startkaart hebben.
ja je kunt gewoon haar naam veranderen dit moet je dan doen als je de startkaart aan vraagt. mijn paard heet namelijk officeel dimpel maar op wedstrijd duvall.
ik weet niet hoe duur een bixie wedstrijd kost maar voor een paard is het tussen de 7,50 en 10 euro.
zadel
hoofdstel
cap
peesbeschermers
springschoenen
borstels
laarzen
handschoenen
jasje
plastron
en je paard
als je in oktober start dan zijn er al weer binnen wedstrijden

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:39

Ja weet niet, mijn Vp is een 18 jarige, en we weten niet of ze veel wedstrijden heeft gelopen, en het is dan zo officieel dat ik er denk ik de zenuwen van krijg.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:52

bixie is net zo veel officeel als gewoon B

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 21:03

Ja oké, maar daar heb je geen winst/verlies punten. En je gaat ook tussen de paarden, weet niet hoe een pony van 1.45 daarop reageert

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:07

nee je kunt met je pony ook gewoon tussen de pony's starten. in de B heb je ook geen verlies punten alleen winstpunten. ik zelf heb nooit bixie gestart. alleen ooit springen om dat gewoon B te hoog was voor mijn pony. nooit geen spijt gehad dat ik geen bixie heb gereden

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:07

Je kunt ook tussen de pony's starten! Dat zijn 2 verschillende rubrieken; paarden en pony's.
bij de pony's rijden alleen pony's en bij de paarden pony's en paarden, iedereen van 18 jaar en ouder moet naar de paarden, ook met pony. Vraag de eigenaar/eigenaresse van je verzorgpony anders of ze je wilt helpen, zij weet het vast wel!

Veel plezier en succes!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 00:04

Je kunt gewoon bij de ponys starten en wat betreft de naam. Je kunt eenmalig je pony een"wedstrijdnaam" geven, wil je die naamnog een keer veranderen dan betaal je daar wel iets van 70euro voor.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 08:01

Oké dat is veel beter/fijner!