Lipica vergeleken met Petrie Olympic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Lipica vergeleken met Petrie Olympic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 09:51

Hoi bokkers,

Ik overweeg een paar Lipica pololaarzen in de oude seahorse kleur aan te laten meten. Nu zit ik alleen met het volgende: ik heb een paar Petrie Olympics en de stugheid van het leer bevalt me eigenlijk wel heel goed. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel de olympics als de pololaarzen van lipica? Wat zijn jullie ervaringen? Het gaat mij vooral om de stugheid van het leer. Niet de leuke frutseltjes die mogelijk zijn :)

Ik weet dat dit topic wat overlapt met e.e.a. in de zoekfunctie, maar ik kreeg geen echt antwoord op mijn specifieke vraag. Vandaar dat ik een nieuwe heb aangemaakt.

Groetjes,

Ilse

Ashley5760

Re: Lipica vergeleken met Petrie Olympic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:01

Petrie ia veel betere kwaliteit en veel stugger
Lipica zit sneller fijn (petrie vaak blaren op begin) maar is ook sneller kapot etc kwaliteit minder maarja daar is prijs ook maar.

Helena17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:15

hoi

heb heel veel plezier gehad van mijn lipica's maar zal nooit meer een paar aanschaffen.
leer is stugger van petrie en houd zijn vorm mooier..
been ligging petrie veel vaster naar mijn gevoel..
bij mijn lipicas liet de zool (bij de neus) al bij 3 maanden los.. omdat deze geplakt werd en niet genaaid

gr helena

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 10:21

Dank jullie wel voor jullie reacties. Zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben met zowel lipica als petrie olympic?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:28

Het de harde voering van lipica is een stuk zachter als die van Petrie :j
Als je echt een vormbehoudt wil zou ik zeer zeker voor Petrie gaan..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 13:46

OK, dank je.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:51

ik heb lipica's polo's gehad, petries (gewoon standaard) en sinds kort de cavallo grand prix plus, vergelijkbaar met de petrie olympics.

De lipica's bevielen mij eigenlijk het minst van allen, zelf houd ik idd ook wel van iets stevigheid, deze waren toch wel erg 'dun' en soepel. verder hebben ze het ook maar 1 a 1,5 jaar uitgehouden... toen waren ze helemaal stuk.

De cavallo's heb ik verder weinig ervaring mee, heb ze pas net. maar als ze een beetje vergelijkbaar met petrie's zijn kwa kwaliteit zullen ze wel goed bevallen denk ik :)

Dus ik zou als ik jou was gewoon voor petries of vergelijkbaar gaan :j

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 09:21

Dank je, magic lover. Inmiddels contact gehad met Lipica zelf. Ze geven aan dat de kleur die ik wil in 2 varianten te krijgen is. De oude kleur Seahorse, die ik mooi vind, is van zichzelf wat stugger dan de nieuwe kleur die ze nu hebben. Die schijnt erg soepel te zijn en dat wil ik dus niet. Lastig, want eigenlijk wil ik gewoon een leuke, betaalbare laars voor de training. Gewoon voor erbij, zegmaar. Zodat mijn petries mooi blijven voor de wedstrijden.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:24

Ilse: Wellicht kun je proberen om met jophurs te rijden en leren chaps?
Wanneer ik ga lessen of op concour ga rijd ik met mijn Petri Anky laarzen en gewoon met trianen rijd ik met jophurs en chaps.. Plus dat dit goedkoper is dan goede leren rijlaarzen voor erbij ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 10:05

Hoi Netam. Bedankt voor je reactie, maar ik rijd niet graag met chaps. Dat vind ik niet stug genoeg. En ik vind de lipica's die ik heb gezien gewoon erg mooi. Maar als dat lipica-leer nou ook de soepel is, spaar ik gewoon door voor een paar cognac-kleurige olympics ;)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:11

Hoi Ilse, ik heb ook Petries gehad vond het altijd heerlijk dat stugge.... toen Lipica's genomen.. ook de Seahorse Oud model Hurlingham.
Tjee wat een fijne laars! Veel stevigheid, ze gaan al ruim 5 jaar mee, rijd er iedere dag mee.
En ze zien nog goed uit hoor, ga er zelfs wel mee op concours.. (maar daar heb ik nu lipica lakkers voor).
Ze kunnen met gemak nog jaren mee.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:22

Heb de Petrie Athene en Hurlingham van Lipica. Ben er helaas al 3 keer mee terug geweest met de Lipica laarzen, want elke keer gaan ze voor naast de rits kapot. Terwijl ik ze nog geen maand gedragen heb. Met de Petrie nog nooit problemen gehad. Raad dus zeker de Petrie aan!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:16

Wat apart C_star, ik heb de ritsen pas 1maal vervangen nu.. nooit geen problemen gehad verder.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:12

Tinkels schreef:
Wat apart C_star, ik heb de ritsen pas 1maal vervangen nu.. nooit geen problemen gehad verder.

Het is ook niet de rits, maar naast de rits. Het leer dus ;)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:23

C_Star schreef:
Tinkels schreef:

Het is ook niet de rits, maar naast de rits. Het leer dus ;)

Had ik ook met de mijne idd.... en zo gingen ze nog op meer plekken stuk.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 13:29

Nou, ik ga er maar eens gewoon langs. Het leer van die Seahorse even aanvoelen. Kan me voorstellen dat dat soepele leer snel scheurt naast de rits bijvoorbeeld.
Ik heb de ritsen van mijn nog geen jaar oude petries al een keer moeten vervangen. Vreemd. Maar t leer van Petrie is helemaal super.
Maakt het nog verschil of je ze bij de fabriek laat opmeten of bij een dealer?

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:30

ik heb de petrie anky en de sublime, en heb 2 paar laklaarzen gehad van lipica. ik heb ze zo stug mogelijk besteld bij lipica met als resultaat dat we ze weg konden gooien en hij nieuwe moest maken. uiteindelijk heeft ie ze met een andere binnencoating moeten maken die een stuk soepeler was. ik vond ze beide verschrikkelijk! beide paar laarzen van lipica heel snel verkocht en mijn petries weer aangedaan. voor mij echt never nooit geen lipica's meer. dus als tip wil ik je meegeven: zoek je stugge laarzen ga dan echt voor de petrie en absoluut niet voor de lipica's!

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:32

en ik heb ze beide keren in de fabriek laten opmeten. het leer zelf is niet zo stug bij lipica, met de binnevoering kan hij het stugger of soepeler maken.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 13:34

Het gaat mij er vooral om dat de buitenkant hard is. binnenkant mag wel wat soepeler zijn.

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:17

dan moet je niet naar lipica. hun kunnen de buitenkant niet verstevigen. petrie kan dat dan weer wel. daar kun je een extra harde buitenkant bestellen. lipica werkt met een grote lap leer in de kleur die je wilt. hun kunnen dat alleen steviger maken door er een stugge binnevoering tegen aan te naaien. het leer zelf is gewoon standaard dikte. bij petrie zou je er ook voor kunnen kiezen om de binnekant van bijv kalfsleer te doen en de buitenkant extra hard. zo heb ik het met mijn petries sublime. het rijd heerlijk, close contact door het kalfsleer van binnen en ze zakken nauwelijks in door de extra harde schacht.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 22:05

Ok dank je. Ik zal eens kijken wat er allemaal kan. Vind de petitie wel erg fijn. Veel harder dan de Olympia hoeven de laarzen ook niet te zijn. Had al flink moeite met inlopen van deze :).