Rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

larissa488

Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 17:26

Ik heb laatst laarzen gekocht bij de EJ.
Heb er nu toch echt wel 9uurtjes mee gereden, maar ze beugen maar niet mee, wat ik wel met mijn rubberlaarzen heb?
Daardoor raak ik ook vaak mn beugels kwijt, is dit normaal? Moet ik nog veel meer ermee rijden? Of is het gewoon een slecht merk?

Linkje; http://www.ej.nl/products/10000068/6000 ... TO+BARLAND

Thnxxx. :D

Champie_Me

Re: Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:31

Tsjah leer is altijd stugger en ze zal ze helaas in moeten lopen! Veel mee wandelen

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:53

Heb je ze 9x één uurtje aan of 2x 4,5 uur bijvoorbeeld? Misschien werkt het als je ze een keer heel lang aan hebt.

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:59

Bij leren laarzen is het heel normaal dat ze eerst stug zijn. Het verschilt per laars hoe snel ze soepel worden, maar dit kan zeker wel een paar weken duren voordat ze echt lekker zitten. Leer moet namelijk soepel worden doordat je het gebruikt. Rubberen laarzen zijn vanaf het begin soepel en dat zal niet meer veranderen. Bij leer is het wel zo dat ze om je voet gaan vormen en straks heerlijk zitten.
Als het met rijden eerst nog niet lekker zit kun je beter eerst er mee gaan lopen. Leer is wel gevoelig dus ga er niet te veel mee door de nattigheid, blubber of of andere vieze ondergrond. Tevens is het belangrijk dat je het goed onderhoudt om ze mooi te houden en er lang van te kunnen genieten.
De laarzen die jij trouwens hebt zijn niet van echt leer, daar kun je rekening mee houden bij het kiezen van een geschikt onderhoudsproduct: http://www.ej.nl/category/10000073/Onderhoud

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:06

Als ik het zo lees is het geen leer, maar kunstleer. Ik vraag me af of dat op den duur wel soepel kan worden zoals leer dat vroeg of laat wel wordt. Hebben ze daar in de winkel niks over gezegd?

struikgewas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:07

(Nep)leren laarzen moet je altijd inlopen. Dit kan weken tot zelfs dik een maand duren!
Maar geen zorgen, als je volhoud zullen ze hemels zitten als ze naar je voet gevormd zijn :(:)
Een oude cowboytruck is om de laarzen ze lang mogelijk aan te hebben en ze doornat te laten worden (terwijl je ze aan hebt), als ze dan opdrogen vormen ze ook naar je voet. Maar daar moet je wel goede kwaliteit laarzen voor hebben.
Veel succes! +:)+

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:14

Leren laarzen moet je altijd inlopen, daarom als je gaat mesten of voeren ook gewoon je laarzen aan, des te sneller zullen ze lekker gaan zitten als je gaat rijden, ik liep met mijn chaps toendertijd gewoon in huis om mijn sokken heen :')

Loishofland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:34

trap lopen kan ook wel eens helpen, dan buig je natuurlijk ook je voet. :)

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 10:16

heel erg bedankt, hier kan ik echt wat mee!
ik zal ze veel gaan dragen, ook in huis. :=

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 10:17

struikgewas schreef:
(Nep)leren laarzen moet je altijd inlopen. Dit kan weken tot zelfs dik een maand duren!
Maar geen zorgen, als je volhoud zullen ze hemels zitten als ze naar je voet gevormd zijn :(:)
Een oude cowboytruck is om de laarzen ze lang mogelijk aan te hebben en ze doornat te laten worden (terwijl je ze aan hebt), als ze dan opdrogen vormen ze ook naar je voet. Maar daar moet je wel goede kwaliteit laarzen voor hebben.
Veel succes! +:)+

Maar gaan ze dan niet kapot?
Is het dan als ik door plas heen loopt en dan ga rijden, dat ze dan beter zitten? :o

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 10:17

_Friemel schreef:
Leren laarzen moet je altijd inlopen, daarom als je gaat mesten of voeren ook gewoon je laarzen aan, des te sneller zullen ze lekker gaan zitten als je gaat rijden, ik liep met mijn chaps toendertijd gewoon in huis om mijn sokken heen :')

zag er geweldig uit zeker, haha:P
ga ik ook doen!

struikgewas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:29

larissa488 schreef:
Maar gaan ze dan niet kapot?
Is het dan als ik door plas heen loopt en dan ga rijden, dat ze dan beter zitten? :o

Het werkt doorgaans alleen met sterk en hoge kwaliteit leer. In jou geval werkt inlopen denk ik het beste, probeer ze zoveel en zo lang mogelijk aan te hebben. Dan moet het wel lukken :j
Succes!