BB parcours

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

BB parcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 20:29

Hallo mede-bokkers,

Zaterdag word mijn 1e rondje BB op een officieel concours. Nu ben ik benieuwd hoe dat ik z'n werk gaat. Moet je groeten, mag je met een gekleurd dekje rijden etc?

Alvast bedankt! :evaw:

gomir

Re: BB parcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:09

Veiligheidshelm en laarzen/gladde chaps zijn verplicht. Verder is het tenue voor de BB vrij (impulsrubriek), kleur dekje maakt ook niets uit.

Groeten is wel netjes en bij de meeste wedstrijdorganisaties mag je al in de ring als je voorganger rijdt zodat je paard vast even kan wennen. Verder gewoon netjes het parcours rond proberen te rijden in een voorwaartse galop. Vergeet ook niet door de start- en de finishlijn te rijden, dat zie ik ook regelmatig gebeuren :+

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 20:56

Hoe zit het als je uitgebeld word?

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:58

volgens mij is dat per concours verschillend, mag je bij de ene gewoon je parcours afmaken en bij een ander moet je er wel uit. even navragen dus, en veel succes natuurlijk!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:23

Op de meeste wedstrijden mag je dan nog één poging doen om een enkelvoudige hindernis (dus geen dubbelsprong) te springen en dien je daarna de ring te verlaten. Heb het afgelopen jaar geen enkel concours meegemaakt waar doorgereden mocht worden :n Meestal zitten de wedstrijden strak volgepland en moeten er nog 200 combinaties door het parcours heen na het BB.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 21:36

Bedankt! :j

Hoe zit dat met parcour verkennen? Doen ze dat ook in de BB?

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:37

Ja voor de aanvang ( dus de eerste start) moet je het parcours verkent hebben

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:40

Gomir, tenue is niet overal vrij in de bb, hoor :)
TS, ben je al eens een keer wezen kijken bij een echte wedstrijd? Of heb je een instructeur die je wegwijs kan maken (óf een vriendinnetje van stal).

Vaak staan de regels uitgelegd op de website van de vereniging. Anders kun je kijken op de website van de knhs. Tijdens bb rubrieken gelden (over het algemeen) dezelfde regels als in de B t/m Z.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 21:41

Ik heb vaak genoeg gekeken bij wedstrijden en dressuur ook gewoon al een tijd maar nu moest het springen er ook maar eens van komen. :)) Mijn paard kan het wel, maar nu ik nog.

Qua parcours verkennen etc weet ik vrij weinig.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:58

Mootje, het tenue hoort in het BB overal vrij te zijn en inmiddels weten de meeste juryleden dat gelukkig ook. BB is namelijk een impulsrubriek en daar is het reglement heel duidelijk over de verplichtingen aan het tenue (veiligheidshelm en laarzen/chaps).

Harnachement en vaccinaties ed horen uiteraard wel gewoon volgens de regels van de officieële rubrieken in orde te zijn :j