HELP! Mijn paard is een toneelspeler

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanna1990

HELP! Mijn paard is een toneelspeler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 19:29

Jullie kennen het vast allemaal.
Een paard die zichzelf trucjes aanleert om een snoepje te krijgen of ergens onderuit te komen.

Deel hier de gekke toneelkunsten van je paard!

Ik zal alvast aftrappen:
Mijn haflinger is nogal gek met mijn moeder. Mijn moeder is namelijk de bron van al het lekkers!
Mijn kleine dame weet ook precies hoe ze mijn moeder over moet halen.
Ze doet haar oortjes naar voren, koppie scheef en één poot in de lucht.
Hier zwicht mijn moeder voor en madam heeft het weer voor elkaar, EEN BROODJE :+

Haar andere toneelspel is het hoofdstel omdoen.
Die van mij vind zichzelf blijkbaar erg zielig als ze opgezadeld wordt, dus zodra het halster af gaat drukt ze haar hoofd tegen mijn buik en knijpt ze de ogen dicht. Ik moet haar hoofd echt van mijn buik afduwen om het hoofdstel in te doen, want als het aan haar ligt, blijft ze zo een uur staan.

Ondanks haar grote acteertalent bent ik wel super blij met haar.

Hebben jullie ook van de goede acteurs/actrices? Deel je verhaal :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:33

Die van mij doet ook hetzelfde als die van jouw wanneer ik zijn hoofdstel aan wil doen :)
Dan drukt ie zijn koppie tegen me aan, oogjes dicht en dan kan die ook zo lang blijven staan haha.
Als mijn moeder er is (die heeft meestal ook lekkers bij) dan gaat ie JA knikken, is een kunstje dat ik hem heb geleerd maar bij mijn moeder doet ie het altijd zonder dat we het hem vragen, en ja mijn moeder vindt dat schattig dus dan krijgt ie lekkers :')

_Yasmine_

Re: HELP! Mijn paard is een toneelspeler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:39

Hier nog eentje die alles doet voor snoep/ aandacht.
pakt de tralies beet van het luik, tilt het op en laat hem vallen --> gigantische klap = aandacht..

bedelen met voetje in de lucht gaat ook erg goed.

dat voetje kan je natuurlijk ook in stal proberen --> gigantische klap = aandacht

hoofdstel is die makkelijker in, alleen jammer dat hij zelf zijn tong over het bit doet (krijgt hem na aandringen gelukkig ook zelf terug)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:52

Mogen manegepaarden ook?
Een van mijn lievelingspaardjes, Leroy, heeft een hele trukendoos.
Hij is een grote grappenmaker.
Eerst houdt hij altijd zijn rechter voorbeen stokstijf op de grond zodat het een uur kost om hoeven te krabben. Omkopen met een snoepje helpt wel. Eerst de andere hoeven netjes optillen en daarom belonen met een brokje. Dan gaat het rechter hoefje ook wel.
Als ik het zadel er op wil leggen van links, want dat ben ik zo gewend, dan gaat meneer met zijn linker zij tegen de stalwand staan zodat ik er niet bij kan.
Het is een grapje en geen écht protest, want ik hoef maar één keer flink om te duwen, dan zie ik hem denken..."Pfff, nou, oké dan" enfant kan ik gewoon probleemloos zadelen.
Dan het hoofdstel, hoofd in de lucht houden zodat ik er niet bij kan.
Heel heel grappig. Gewoon met het hoofdstel voor zijn neus blijven staan. Binnen 5 minuten is hij het zat en zie ik zijn blik weer "Pfff, nou oké dan".

Doorbreken van routine en opeens de dingen in andere volgorde doen helpt wel soms en tijdelijk. Dan is hij verrast en kan ik alles gewoon doen.
Toch, omdat het niet echt gemeen is en het tegelijkertijd een onwijs lief knuffelpaard is en hij ook superbraaf rijdt en nog vrij licht op de hulpen is vind ik hem leuk en les ik graag op hem.
De trukendoos neem ik voor lief, als ik weet dat ik op Leroy ga rijden kom ik gewoon nog een kwartier eerder naar de manege. Ik kan er wel om lachen.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 21:46

MonteKarlo schreef:
Die van mij doet ook hetzelfde als die van jouw wanneer ik zijn hoofdstel aan wil doen :)
Dan drukt ie zijn koppie tegen me aan, oogjes dicht en dan kan die ook zo lang blijven staan haha.
Als mijn moeder er is (die heeft meestal ook lekkers bij) dan gaat ie JA knikken, is een kunstje dat ik hem heb geleerd maar bij mijn moeder doet ie het altijd zonder dat we het hem vragen, en ja mijn moeder vindt dat schattig dus dan krijgt ie lekkers :')

Wat grappig dat die van jou ook zo met zij kop doet.
Ik het alleen niet laten om altijd even terug te knuffelen :o

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:01

de shetje die doet algtijd heel zielig als je over de stenen loopt maar als je dan in de wei komt gaat ie van blijdschap bokken lijkt hele andere pony ander paard gaat stil staan als jij loopt dan loop je vooruit loopt ie achter je beukt ie met zijn hoofd tegen je kont aan

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:04

mijn beest kan jambette, kusje geven, en flemen... als ze geen aandacht krijgt gaat ze alles door mekaar doen :') lekker dier <3

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:06

Mijn haflinger had een geweldige act. Hij hield namelijk van loswerken maar nog meer van nietsdoen.
Dus het moment dat hij werd losgewerkt en hij moest teveel, rende hij naar het midden en legde zijn hoofd op je schouder. De eerste keren denk je <3....tot je je realiseert dat hij gewoon het er om dóet.
Toen het eenmaal geen succes meer opleverde gaf hij het ook wel op en verzon wat anders, maar menig verzorgster heeft vol overgave bij deze blijk van liefde staan smelten. :')

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:52

Rosanna1990 schreef:
MonteKarlo schreef:

Wat grappig dat die van jou ook zo met zij kop doet.
Ik het alleen niet laten om altijd even terug te knuffelen :o

Hihi, ik ook niet :o Even een knuffel en een kus en dan is het ook klaar, pakt ie zo zijn bit aan. Net of ie daarop wacht haha.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:54

_O- _O- ! Mijn pony kan ook heeeeeeerlijk knuffelen als hij weet dat hij aan de bak moet _O- _O- _O- !

Mijn paard gaat ALTIJD heel rustig drinken :') !

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:58

Hahaha.

Onze pony is een ster in grappen maken. :D

Voor een snoepje en een wijzende vinger gaat hij flemen.

Hij zet in ruil voor een snoepje overal zijn voet op. :') Een krukje, een balk etc.

Als je het bit wilt indoen gaat hij gapen. Ik heb hem dan gelijk het hoofdstel aan, maar lesklantjes laten hem gerust 10x gapen, tis voor hem allemaal tijdrekken.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:06

Hier nog zo'n leuke :) Als hij weet dat ik snoepjes bij hebt beweegt hij héél traag zijn hoofd tot wanneer hij bijna bij de snoepjes is en dan kijkt hij met zijn oh-zo-verleidelijke-blik naar me... Ik moet hard voor mezelf zijn om er niet aan toe te geven.
Daarnaast vind hij het ook geweldig om te helpen met de schavelingen uit elkaar te doen. Ik stamp er altijd tegen tot het losse brokken zijn, dat doet hij dus nu ook :+ En dan komt dat koppie natuurlijk weer, "nee je krijgt daar geen snoepjes voor" Ook helpen met borstelen door de borstel af te pakken en zijn eigen benen te borstelen, soms zelfs zijn buik :') Al begrijpt hij nog niet echt dat je met de haartjes tegen hem moet borstelen en niet met de kopse kant, maar dat komt nog wel :+

Bij het hoofdstel aan en uit doen is hij echt een lieverd, met 1.75m kan ik niet zo gemakkelijk aan zijn hoofd (hij heeft het echt altijd op uitkijkhoogte) dus bij hoofdstel/halster/frou kammen/... doet hij mooi zijn hoofd naar beneden :) Daar krijgt hij natuurlijk wel snoepjes voor

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:19

PP >> OPG

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:22

horlynnses schreef:
de shetje die doet algtijd heel zielig als je over de stenen loopt

Zal het beestje soms pijn in zijn hoefjes hebben?

Elisa1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:13

ik heb mijn edele viervoeter (1.70 fries) de spaanse pas geleerd. harstikke leuk. voor een brokje doet hij alles schijnt.en op die manier train ik 'm
ook. doet hij het goed, dan volgt er een brokje. niet continu, maar alleen met dat soort oefeningen.

alleen.......begint hij nu, zodra hij mij ziet al met de spaanse pas. en hij staat bij mj thuis, dus hij ziet mij ook vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:15

Barvrouwke schreef:
horlynnses schreef:
de shetje die doet algtijd heel zielig als je over de stenen loopt

Zal het beestje soms pijn in zijn hoefjes hebben?

Mijn idee :')

xRamyrna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:25

Paarden, ze zijn slimmer dan je denkt hoor.
Misschien tegen je moeder zeggen dat ze hem dan even wat minder moet geven :j
Of als hij/zij dat trucje doet corrigeren. Mijn paard tilt altijd haar been op als ze een snoepje wilt.
Dan geef ik een tikje op haar been, en als dat niet werkt zet ik haar been wel op de grond.
xx

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:13

Haha die van mij helpt ook met poetsen. Nouja met opruimen :+
Als ik klaar ben met een borstel pakt hij hem in zn mond en gooit hem in de poetsbak :D
En net als andere hier zeggen, meneer geeft ook spontaan voetjes 8-)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:03

Haha bij ons hebben ze ook allemaal hoofdstel kwaaien. Hoofdstel om bij een groter paard, kop de lucht in. Hier leren wij de kleintjes wel een trucje voor (die ik zelf soms ook nog gebruik). Kopstuk om de neus, daar licht druk op zetten zodat het paard z'n hoofd omlaag doet en je daardoor de neus kan vastpakken.
En de kleintjes ''drinken'' bij ons dan altijd met een stokstijve hals. Hierbij steek ik dan meestal mn duim in de mondhoek, daardoor raken ze afgeleid en kan je het hoofdstel tjop omdoen haha :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:11

Makkelijker is nog paarden voor druk achter de oren leren de hals te laten vallen. Ongeacht de grootte kun je er dan altijd bij! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:21

Ik heb altijd dat als ik denk een ontspannen buitenritje te maken en ik met gedachten even er niet bij ben mevrouw doodleuk zomaar stokstijf gaat stilstaan. Niet omdat iets eng is want als ik dan reageer dan loopt ze weer door.
En eerder had ze altijd dat als ze het zat was in de wei over het draadje sprong en zichzelf in stal zette, wel handig en gelukkig brak ze nooit de weg uit ofzo.
Zo had ze laatst dat ik het hoofdstel om wou doen en voordat ik de teugels om dr nek wou doen snel weg rennen, kreeg haar pas te pakken met brokjes, zag er wel stom uit met zadel en zonder hoofdstel over het erg galoperen.
En dat is dan al 19 jaar hé haha.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:51

Dat ken ik ja, :D Als ik iets vraag met grondwerken wat hij moeilijk vindt gaat hij trucjes doen die hij makkelijk vindt zoals tong uitsteken, gapen, kriebelen, flemen, nee schudden, de jambette of een kusje geven.

Pauline schreef:
Mijn haflinger had een geweldige act. Hij hield namelijk van loswerken maar nog meer van nietsdoen.
Dus het moment dat hij werd losgewerkt en hij moest teveel, rende hij naar het midden en legde zijn hoofd op je schouder. De eerste keren denk je <3....tot je je realiseert dat hij gewoon het er om dóet.
Toen het eenmaal geen succes meer opleverde gaf hij het ook wel op en verzon wat anders, maar menig verzorgster heeft vol overgave bij deze blijk van liefde staan smelten. :')

_O-

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:54

Die van mij als ik het hoofdstel omdoe gaat ie altijd nog even knuffelen... Jaah, gelukkig stopt ie na een tijdje(2min.)

HIJ KAN VOETJE GEVEN!1

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:55

Heerlijk dit topic!
Die van mij gaat in stal zijn hoofd draaien, tong uitsteken (en dan dubbelklappen), overdreven gapen, etc en maar steeds mijn/onze kant opkijken tussendoor. Want hij weet dat men om hem gaat lachen.

En als er iemand langs loopt gelijk zijn neus uitsteken zodat hij die persoon aan kan raken (en hopelijk een aai en een lief woordje krijgt).

Sta je te dicht bij zijn box? Dan gaat ie het liefst over je hoofd heen krieoelen en heel zachtjes aan je zitten.

Als laatste optie bij geen aandacht... Alles bij je stal eraf trekken. En dan het liefst als men net niet kijkt en als het wordt ondekt.. Hééél onschuldig kijken en hopen dat de spullen weer opgehangen worden. Om het daarna nogmaals te doen of met de spullen rond te gaan slingeren.. :')
Laatst bijgewerkt door Cardy op 19-06-12 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:56

Als je bij Dusty langs de stal loopt zonder haar aandacht te geven gaat ze ja-knikken in de hoop dat je
naar haar toe komt en haar iets lekkers geeft natuurlijk :Y)
En als ik wil aansingelen voor het rijden blaast ze altijd even haar buik op en houd ze haar adem in
maar helaas voor haar heb ik dat trukje al lang door ;)