zwart paard wordt bruin/valk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luz_ElenaE

zwart paard wordt bruin/valk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 18:43

Ik heb veel gelezen over zwarte paarden die bruin worden en hoe je die paarden weer zwart kan krijgen.
Maar nu mijn verhaal:
sinds kort heb ik een jong zwart paard gekocht nu had ik hem in de zomer in de wei gezien vorig jaar en leek die niet echt bruin maar dit kwam waarschijnlijk omdat die nog niet actief werd bereden.
Zelf hem ik hem nu wel hard in training en is mijn mooie black beauty meer een valk geworden. Nu heb ik zelf altijd al een valk paard gewild en misschien de enige die het wel mooi vind dat die zo is verkleurd in de wei. Mijn vraag is hij is overal bijna valk kleurig geworden vooral waar zijn zadel + dekje zit zijn hoofd, hals, schouders, flanken enz. de enige plek die nog redelijk zwart/bruin is, is bovenop zijn kont.
Mijn vraag hoe krijg ik zijn kont valk of in ieder geval bruin kleurig?
btw het paard staat 24/7 in de wei van mei t/m oktober
groetjes Luz

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:56

Ik zou hem gewoon veel op zand zetten..Mijn kameleon word daar ook valk kleurig van! Erg leuk om te zien!

Nee, even zonder grap. Je kan een paard niet laten verkleuren.. Zwarte paarden worden lichter door de zon.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: zwart paard wordt bruin/valk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:57

Door de zon en opgedroogd zweet worden paarden nou eenmaal bruinig. Mijn paard was van zichzelf gitzwart maar verkleurde in de zomer naar lichtbruin. Toch was het wel degelijk een zwarte en in de herfst was hij weer zo zwart als de nacht.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:59

De vacht verbleekt door het zout in het zweet, dus ik zou zeggen, los wat zout op in water en gooi het over zijn kont :P

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:00

Opgedroogd zweet met de zon erop verkleuren ze van. Spons ja paardje na het rijden af en eventueel een zonreflecterend deken om helpt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:00

Bij mijn paard hielp het wel door hem na het rijden af te spoelen, maar onnodig afspoelen is verder ook weer zoiets :+

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:01

Volgens mij leest iedereen verkeerd, TS wil juist dat haar paard bruin wordt :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:01

Golan schreef:
Volgens mij leest iedereen verkeerd, TS wil juist dat haar paard bruin wordt :+

Dan kan ze beter een ander paard kopen, want het is en blijft een zwarte, ook al kleurt hij nu even door opgedroogd zweet en zon :+

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 20:58

O ik weet dat mijn paard weer in de herfst zwart wordt! Ook zijn zwarte versie is erg mooi om te zien
Maar ik vind hem gewoon heel mooi en snel verkleuren in de zomer aangezien die nu pas anderhalve maand op het land staat en zijn bijv. zijn rug en flanken al helemaal zandkleurig zijn.
maar dat wordt denk ik gewoon heel hard werken zodat die lekker veel gaat zweten en ook op de rest van zijn lichaam zo mooi gekleurd wordt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:00

ciskelover schreef:
O ik weet dat mijn paard weer in de herfst zwart wordt! Ook zijn zwarte versie is erg mooi om te zien
Maar ik vind hem gewoon heel mooi en snel verkleuren in de zomer aangezien die nu pas anderhalve maand op het land staat en zijn bijv. zijn rug en flanken al helemaal zandkleurig zijn.
maar dat wordt denk ik gewoon heel hard werken zodat die lekker veel gaat zweten en ook op de rest van zijn lichaam zo mooi gekleurd wordt.

Je hebt gewoon een zomerzwarte (waarom ze het zo noemen, terwijl ze juist in de zomer zwart zijn ontgaat me overigens volledig).

Haren verkleuren gewoon heel erg snel.
Heb er ook zo 1, wel grappig 2 kleuren voor de prijs van 1, alleen in de zomer op concours, levert dat wel eens vragen op.
Zwarte??? (ehhhh, ja... in de winter....)

maar eh, valk gaat hij toch echt niet worden hoor :+

lieke123492

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:04

komt door de zon, in de winter wordt hij vanzelf weer donkerder

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:05

WhySoWhite schreef:
Ik zou hem gewoon veel op zand zetten..Mijn kameleon word daar ook valk kleurig van! Erg leuk om te zien!

_O-

Valk wordt ie trouwens niet hoor TS, daar heeft ie echt een creme gen voor nodig :j

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:13

Net zoals mensen soms iets blonder worden van de zon, worden zwarte paardjes bruin! <3