Laat ik beginnen:
Op afstand 2 volwassen zwijnen, 2 moeflons en een vos. Van dichtbij herten, reeën, konijnen, hazen, een groep opgejaagde jonge zwijnen (maar nog steeds erg groot
) eekhoorns, hagedisjes, vleermuizen, uiteraard veel verschillende vogels, de roofvogels weet ik niet bij naam. En ik heb meerdere keren gereden tussen een kudde verwilderde paarden.Het gaafste en vooral engste was een slang. We gingen foto's maken van mn shetlander en ik zag iets waar hij pontificaal op ging staan
Op dat moment drong het tot me door dat het een slang was. Dus ik probeer hem van die slang af te duwen en die slang flink pissed. Pony had niks hoewel de slang wel uithaalde, de slang kroop vervolgens weg in het bosje.Ik heb tijdens een buitenrit een hert achter me aan gehad. Ik was aan het draven en ineens gaat mn fjord stilstaan, hij rook wat maar wist niet wat. Ik had haar echter al zien staan. Een schitterend hert links van ons. Heel behoedzaam loopt mn fjord door, nog altijd geen idee wat er was. Toen we haar voorbij waren kwam ze uit het bos en liep een stuk achter ons aan. Aangezien niemand me zou geloven wilde ik een foto maken, dus ik pak mn telefoon en draai langzaam mn fjord om. Tja toen hij haar zag schrok hij zich een ongeluk
Helaas liep het hert toen het bos weer in.De opgejaagde zwijnen was ook iets wat ik niet graag over zou willen doen. Was in het bos tegenover stal en in het voorjaar waren er 10 zwijntjes geboren. Meerdere stalgenoten hadden die gezien. Het gekke is dat het stukje waar ik was eigenlijk al aan het rand van het bos was. Dus ik verwachtte niks. We hoorden ineens veel lawaai en mn fjord ging stilstaan (godzijdank is het geen renner) en toen zagen we ze. Van rechtsvoor een grote groep zwijnen (ik heb ze niet geteld maar ik gok erop dat het om die jongen ging) Ik zat te bedenken wat ik zou doen, eraf gaan en hopen dat ik hem kan houden of erop blijven en god's knows what next

Ineens zwenkte de groep af en rende niet meer recht op ons af. Toen zag ik ook de honden die erachteraan liepen.
Verstijfd van angst zijn we doorgestapt. Het pad erna heb ik hem flink laten draven en toen was ik het bos alweer uit. Op stal ben ik met knikkende knieën afgestapt. Dat hoef ik echt niet nog eens te beleven.
Ik zou nog graag een uil, een das of een vos tegen willen komen.
verder geloof ik nog niks gezien, maar er loopt hier ook niet zoveel los!
Hier zitten ook everzwijnen maar die ben ik helaas/gelukkig nog niet tegengekomen. Oh en ook edelherten maar da's in Luxemburg, niet hier.