rucphense bossen, waar beginnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

rucphense bossen, waar beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 14:26

Hallo,

Maandag ga ik waarschijnlijk naar de rucphense bossen, schijnt hier best mooi rijden te zijn en makkelijke routes die zijn aangegegeven door gekleurde paaltjes.
Nu was mijn vraag, hoe kom ik erachter waar zo'n route begint?
En hoe lang welke route is.
Ik neem aan dat elke route een begin punt heeft, maar kan niet 123 vinden hoe en waar.

Kunnen jullie me helpen?

thnx ;)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 09:26

Als je op deze site kijkt http://www.rucphen.nl/puur/Puur-Wandele ... etsen.html staan hier verschillende routes aangegeven. De ruiterroute is alleen geen kaart van maar vanaf iedere parking is deze te bereiken. Als je wil heb ik een zelf ingetekende kaart van de ruiterroute.

Maandag ga ik ook trainen daar (in het fluorroze) dus roep maar als je me ziet

_merel_

Re: rucphense bossen, waar beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 09:32

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 09:36

Dank jullie wel.
Maar welke paaltjes moet ik volgen want er waren meerdere routes begreep ik.
We willen ongeveer 2-3 uur weg zijn (met veel stappen)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:56

De gekleurde paaltjes zijn wandelroutes en daar mag je met je paard niet op (word wel eens gedaan) de ruiterroute is 8,5km lang en zijn witte paaltjes met een hoef erop verder mag je op alle paden rijden dus je kunt zelf kijken hoe lang je wilt rijden.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 13:30

Oke dank je :D

Dus als ik parkeer langs het bos en ga het ruiterpad op. Dan volg ik de witte paaltje met een hoef, en kom ik uiteindelijk weer op m'n begin punt uit.
Of is het daar erg Kris kras met de ruiterpaden.

Sorry voor al mijn vragen, maar heb niet zo zin om te verdwalen. ;)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:40

Er is maar 1 ruiterroute dus als je die rond rijd dan kom je weer op je beginpunt uit, ik heb er de 1ste paar keren met een kaart rondgereden omdat ik ook de weg daar niet kende en ik niet wou verdwalen.

Hier is de kaart http://www.mijnalbum.nl/Album=6AFCRIIW , de donkerblauwe route is de ruiterroute en de stippellijn de weg er naar toe.
Je rijd hem trouwens tegen de klok in

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 16:29

Ow super, je bent geweldig!
Daar heb ik wel wat aan.
Dus simpel gezegd ga ik opzoek naar het ruiterpad, rij de route tegen de klok in, en kom dan uiteindelijk weer bij m'n begin punt uit. Ideaal! :D

Weet je ook nog een straatnaam van 1 van de parkeerplaatsen vlakbij een ruiterpad, dan kan ik er gewoon met navigatie heen rijden ;)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:43

Wow, dit is handig zeg! Ik heb toevallig een 'vakantiepaard' deze week in Rucphen. De eigenaresse is lekker op vakantie, dus mag ik een weekje voor paardlief zorgen.
Ik was vandaag het bos in (rondom de hei ben ik als wandelaar best bekend daar, helaas zit de stal een stuk Noorderlijker), toch is het moeilijk een goede route te verzinnen op die manier. Dus heb ik maar een stukje ruiterpad gevolgd en ben daarna omgedraaid terug naar stal.

Met een kaartje erbij zal ik eens kijken of ik volgende keer een alternatieve route terug kan vinden.

Ik vind het best een leuk ruiterpad (mooie omgeving), al vind ik het persoonlijk jammer dat het allemaal over grote paden gaat. Zelf ben ik meer van de kleine kronkelpaadjes waarbij je moet hopen niet door een tak van je paard geslagen te worden en je echt het gevoel hebt dat je in de (Nederlandse) jungle beland bent :j
Je kunt hem 2 kanten op rijden toch? Er staan heel netjes altijd 2 pijltjes op het paaltje; zodat je van beide kanten weet waar je heen moet.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 22:48

Dank je. Ben benieuwd.
Zal een jerry can water meenemen. Mochten we verdwalen dan kunnen de paardje drinken als we terug bij de trailer zijn.maar begrijp van het kaartje dat de ruiter route in een rondje loopt dus kan haast niet mis gaan.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:55

Dat stukje wat ik vandaag heb gedaan was echt heel duidelijk aangegeven, verdwalen hoeft dus niet.
Daarnaast is het geen superrustig bos; overal zijn wel mensen te vinden die je naar de weg kunt vragen.
(behalve als je zoekt naar de Postbaan, zo heet elke straat daar haha)

Dat is dus een straat die je in kunt typen voor parkeerplaatsen. Als je erheen rijdt, kom je vanzelf borden tegen naar parkeerplaatsen. Zo niet, dan volg je eerst de bordjes 'Oliepot' (de camping) of 'Ossekop' (een café met speeltuin in het bos). Daar liggen ook parkeerplaatsen omheen.
Of je zoekt via google de parkeerplaatsen op die bij de mountainbike route horen; een paar ervan liggen direct aan het ruiterpad, zo te zien aan de kaart.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 23:01

Ossekop, restaurant, dat is wel een makkelijk begin punt. Ook als we de weg kwijt zijn kunnen we daar makkelijk terug komen (of de camping)
Weet je toevallig of die ook vlakbij het ruiterpad liggen? ;)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 08:51

Ja, ligt niet heel ver van de route. Je moet echter niet richting de hei gaan vanaf de Ossekop (dat is de meest logische route; daar lopen bijna alle wandelaars heen) maar de andere kant. De route gaat namelijk erboven langs. Je moet een weg nemen die langs de camping gaat, dan kom je ergens op een kruispunt de ruiterroute tegen geloof ik. Aan die weg zit ook een parkeerplaats trouwens.

Als je het kaartje bekijkt, is het ongeveer waar de 2 staat volgens mij.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 23:24

Heerlijk genoten van ons ritje vandaag! Was alleen even zoeken naar een parkeerplek..

voor degene die nog willen gaan..
parkeer aan de NEDERHEIDSEBAAN (parkeerplaats zit wel wat verstopt tussen de bomen, zandweggetje op en daarna meteen rechts.. genoeg plek om te parkeren..)

Kwam Risky nog tegen :D Die was net klaar.

Was echt heerlijk en voor herhaling vatbaar!
Afbeelding

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:15

Fijn dat jullie zo genoten hebben en het weer zat gelukkig ook mee....

Ik zag gister wel dat de ruiterroute een stukje verlegd is en dat er allemaal nieuwe paaltjes zijn gekomen met aan 2 kanten bewegwijzering (een hele vooruitgang) dat vergat ik aan jullie te zeggen maar zo te zien niet verdwaald haha.

Hier is de nieuwe variant http://www.afstandmeten.nl/index.php?id ... JQgHdPjdbg