klein shetten probleempje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moralian

klein shetten probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 10:19

door het overlijden van mijn andere shet.heb ik sinds maandag een vriendinnetje gekocht voor voor mijn merrie.

haar naam is kim het is een vos bonte shet van nu denk ik 90 cm hoog, ze is 1 jaar en nog echt niks gewent.

ok nu het probleem, ze zijn nu al helemaal blij met elkaar maar als ik erbij kom in de wei begint mijn oudere merrie de nieuwe te schoppen en niet 1 schop maar echt wel 10 keer achter elkaar aan. dit gebeurt dus alleen wanneer ik erbij kom. maar nou wil ik natuurlijk ook een band op bouwen met de nieuwe maar dit gaat wegens mijn andere shet dus niet.
ik heb ook al geprobeerd ze dan even uit elkaar te halen om dan met de nieuwe even bezig te gaan ( denk aan een borstel eroverheen halen) maar dan worden ze beide helemaal gek en willen ze naar elkaar toe.

dus wie heeft de oplossing?

capopjekop

Re: klein shetten probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:40

Tijd, de andere shet staat er pas net en je merrie wil gewoon duidelijk maken dat de aandacht voor haar is. Dit wordt vanzelf minder. Hans werd ook weggejaagd als ik eraan kwam, maar ik heb mijn andere pony's wel weggejaagd als ze dat deden, ruzie maken doen ze maar in hun eigen tijd. Maar na een paar weken was de rust helemaal terug gekeerd en werd hij gewoon geaccepteerd, ook als ik er was.

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 10:44

ok dank je wel :)

xnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:46

sinds ik een nieuwe merrie bij mijn ruin heb staan. doet hij dat ook. samen harstikke lief etc. kom ik erbij dan kan ie behoorlijk lelijk zijn. echt alsof die de aandacht alleen voor zichzelf wilt. wat ik dan deed was hem een paar meter van me af jagen. en nu wordt het al steeds minder.

maar zo als eerder gezegd die nieuwe van jou is er pas net. dus ik zou hun tweetjes gewoon eerst samen laten. zodat het uiteindelijk gewoon normaal is dat die nieuwe er is en jouw andere pony het geen punt vind als je haar even aanhaalt.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:35

SMP-->OPG