Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Markttoets schreef:Hallo,
Ik ben bezig met een marktonderzoek voor een projectontwikkelaar, of er interesse bestaat onder de paardenmensen voor een kleinschalig recreatiepark met eigen recreatiewoningen waarbij je eigen paard meegenomen kan worden.
Wij hopen hierdoor een beter beeld te kunnen krijgen van de vraag en hierop misschien het aanbod beter te kunnen aanpassen!
Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van dit kleine onderzoek! Ik hoop dat jullie mij willen helpen!!
Marktonderzoek Recreatief wonen met paarden:
Op vakantie gaan met eigen paard is dat iets wat je aanspreekt?
Zo ja, zou je als je een mooie omgeving heeft gevonden hier ook vaker terug willen komen of liever steeds iets anders?
Ja, ik ga al een aantal jaar naar hetzelfde plekje in Zeeland. Af en toe ga ik tussendoor ergens anders naartoe.
Wilt je dan iets huren of zou je liever naar je eigen woning en stalling willen gaan? Op een terrein met meerdere woningen en toezicht.
Ik zit nu in een stacaravan op een boerencamping met stallen op hetzelfde terrein. Ik vind het prettig dat er meerdere paarden (pensionstal/manege) op dat terrein staan. Verder hoeft het verblijf waar ik in zit niet zo luxe te zijn, want ik ben er toch niet veel. Huren dus.
Zou het dan een woning betreffen puur voor eigen gebruik of zou je de woning ook wel willen verhuren?
Ik wil geen eigen woning.
En hoeveel personen zouden er in de woning moeten kunnen verblijven? En het aantal paarden dat dan per keer meegebracht zal worden?
Ik ben meestal alleen en soms met z'n tweeën. 2 paarden mee.
Gaat je voorkeur dan uit naar vrijstaande woningen of is geschakeld (2 onder 1 kap) ook een mogelijkheid?
Dat maakt niet uit. Appartement is ook prima.
Welke faciliteiten zou je in de nabije omgeving wensen voor jezelf en welke faciliteiten zou je graag terug zien op het terrein voor je paard(en).
Voor mezelf: goede uitrijmogelijkheden. Binnen enkele minuten in het bos, duin of strand.
Voor paard: slang om paard af te spuiten, (niet te kleine) stal, wei, hooi/kuil
Hartelijk bedankt voor het beantwoorden, alvast! En mochten jullie hierover nog vragen of aanvullingen op hebben hoor ik dat graag!
Groetjes Charlotte

Markttoets schreef:Hallo,
Ik ben bezig met een marktonderzoek voor een projectontwikkelaar, of er interesse bestaat onder de paardenmensen voor een kleinschalig recreatiepark met eigen recreatiewoningen waarbij je eigen paard meegenomen kan worden.
Wij hopen hierdoor een beter beeld te kunnen krijgen van de vraag en hierop misschien het aanbod beter te kunnen aanpassen!
Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van dit kleine onderzoek! Ik hoop dat jullie mij willen helpen!!
Marktonderzoek Recreatief wonen met paarden:
Op vakantie gaan met eigen paard is dat iets wat je aanspreekt?
Zo ja, zou je als je een mooie omgeving heeft gevonden hier ook vaker terug willen komen of liever steeds iets anders?
Ja. Terug komen is afhankelijk van de uitrijmogelijkheden en de duur van de vakantie. Als ik het grootste deel aan mogelijke routes in de omgeving heb gereden dan wil ik daarna weer nieuwe gebieden ontdekken.
Wilt je dan iets huren of zou je liever naar je eigen woning en stalling willen gaan? Op een terrein met meerdere woningen en toezicht.
Ik zou iets willen huren. Eigen woning moet je bijna verplicht heen ivm controle en onderhoud en de prijs van zo'n woning. Je laat hem niet zomaar even leeg staan.
Zou het dan een woning betreffen puur voor eigen gebruik of zou je de woning ook wel willen verhuren?
nvt
En hoeveel personen zouden er in de woning moeten kunnen verblijven? En het aantal paarden dat dan per keer meegebracht zal worden?
Er zouden 4-6 personen moeten kunnen verblijven en even zoveel paarden.
Gaat je voorkeur dan uit naar vrijstaande woningen of is geschakeld (2 onder 1 kap) ook een mogelijkheid?
Bij voorkeur vrijstaand, geschakeld alleen met veel privacy en goede isolering van de binnenmuren.
Welke faciliteiten zou je in de nabije omgeving wensen voor jezelf en welke faciliteiten zou je graag terug zien op het terrein voor je paard(en).
Ik zou voor mezelf graag een zwembad, supermarkt, terrasjes en leuke restaurantjes in de buurt willen. Voor mijn paard zou ik een weiland met afsluitbare inloopstal willen. Contact met andere paarden is geen probleem.
Hartelijk bedankt voor het beantwoorden, alvast! En mochten jullie hierover nog vragen of aanvullingen op hebben hoor ik dat graag!
Groetjes Charlotte