Veranderen van vereniging, mogelijkheden/kosten KNHS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Veranderen van vereniging, mogelijkheden/kosten KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 22:40

Hallo bokkers,

Gezien de KNHS-website niet heel duidelijk is, en ik niet meteen wil gaan bellen.
Gooi ik het hier eens in de groep.

Het volgende is aan de hand.
Ik zit nu bij een vereniging waar we geen les hebben ect. Prima, daar ging ik vorige jaar ook voor.
Want ik had/heb toch 1 per week priveles
Echter zou ik nu ook wekelijks springles willen. Maar helaas een goeie springles is bij ons op onze "dressuur"stal niet echt de mogelijkheid toe.
Sowieso moet ik dan ook priveles nemen en er is onvoldoende materiaal.

Maar goed, naast onze stal, is er een stal/vereniging met 2 rijhallen. Ze hebben hier elke woensdag springles, vroeger heb ik hier ook altijd in gereden.
Echter om in de springles nu te rijden moet ik lid zijn van de vereniging.

Maar dan moet ik me ook bij de KNHS laten omplaatsten en de Startpas wijzigen.

Weet iemand hier of die mogelijk is? Zo midden in het seizoen? En wat de kosten daarvan zijn?

Groetjes Iris

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:42

zijn er voor dit jaar bij hun geen mogelijkheden om rijdend donateur te worden en dan per 1 januari volledig lid te worden en via die vereniging ook je startpas te hebben?

CalvinenGino

Re: Veranderen van vereniging, mogelijkheden/kosten KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 22:57

tja dat weet ik niet, ze hadden sowieso uitgesloten dat je geen gebruik kan maken als je niet lid bent.
Misschien als ik het pas vanaf 1 januari kan veranderen bij de KNHS, of ik dan toch les tegen een bepaalde vergoeding kan krijgen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:05

volgens mij zijn hier vanuit de knhs geen kosten aan verbonden. ik zou toch gewoon ff bellen naar de knhs, dan weet je het zeker ;)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 23:09

denk idd dat dat uiteindelijk ook de beste oplossing is idd ;)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:36

ik heb destijds in een soortgelijke situatie gezeten.
Startkaart heb je niet zo maar overgezet en contributie van de oude vereniging werd ook niet meer teruggedraaid. Die kosten had ik al betaald dus overzetten had geen meerwaarde, eventueel alleen maar meerkosten.
Je mag lid zijn van meerdere verenigingen, heb dus het lopende jaar uitgezeten bij de oude en ondertussen ook lid geworden van de nieuwe.

Aan het eind van het jaar heb ik de startkaart over laten zetten en mijn lidmaatschap bij de oude vereniging opgezegd.

Bij de nieuwe vereniging heb ik naar rato contributie betaald minus de KNHS kosten het eerste jaar. (de kosten waren al betaald aan de oude vereniging en hoef je maar 1x te betalen).

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:50

Is geen probleem :) alleen het kan zijn dat je dus een aantal weken (afhankelijk van hoe snel alles gaat) geen geldige startpas hebt en dan dus niet kunt starten.
Weet niet of je ivm zomervakantie of zo misschien toch al een periode hebt waarin je niet start dan is het wellicht Nu wel een handige tijd om dat te gaan regelen :)
en anders heeft de vereniging idd misschien wel verschillende lidmaatschappen?! of kun je korting krijgen omdat het al bijna halverwege het jaar is?

Er is trouwens geen verbod op lid zijn van meerdere verenigingen ;) Als je "oude" vereniging verder geen verplichtingen heeft merk je daar ook weinig van :) als alleen dat je dubbel betaald, maar dat is wellicht toch al het geval als je halverwege overstapt?! ;)
Dan zou je voor het gemak/ voordeel ivm lessen misschien wel gewoon alvast lid kunnen worden van nieuwe vereniging, maar je startpas pas voor volgend jaar op de nieuwe vereniging aanvragen/ melden en dit nu nog gewoon via de oude vereniging laten lopen en die dus gewoon pas af laten melden per 311212 ?

[edit]idem ingvdh dus :+

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 09:00

hmm..
Het klinkt wel als een idee om lid te zijn zodat ik gebruik kan maken van de lessen en per 31.12.2012 me idd om laten zetten, maar dat moet ik mijn vereniging vanaf november laten afmelden, de startpas.
Hmm, denk dat ik maar eens ga bellen met de nieuwe vereniging, vragen of dit kan/ze dit voor me willen doen.
Geld van de "oude" vereniging, krijg ik toch niet terug, maar goed het was ook niet de hoofdprijs.

paardengekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:12

Het handigst is dat je lid wordt van de nieuwe vereniging.
Waarschijnlijk moet je toch het hele jaar bij je oude club betalen, dan laat je de startpas daar ook.
per 31 december meld je je af bij je oude vereniging (dat moet al voor 1 dec (?) meende ik) en laat je de startpas omzetten naar de nieuwe vereniging.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 09:26

Bon! Dan ga ik dat doen ;)

Thnx!!!!