Nieuwe pony afstandelijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_FDA

Nieuwe pony afstandelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 07:26

Ik heb net eennieuwe pony(maandje) het is een schat van een pony die vriendelijk is tegen iedereen. Maar nu heb ik het idee dat ie afstandelijk doe en niet tot hem doordring. Ik vind dit super jammer en weet niet hoe het komt want verder heeft het geen problemen, ik verzorg hem met 2 andere mensen (stiefmoeder en haar kind) en hij is top fit.

Herkent iemand dit? /3

Geryon

Re: Nieuwe pony afstandelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:27

Wat bedoel je precies met afstandelijk? Bang, boos? Misschien wat meer tijd gunnen, je hebt hem nog net een maandje. Je zou kunnen beginnen met wat grondwerk? Dan moet hij goed naar je luisteren en zijn aandacht op jou richten.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:33

En niet iedere pony is hetzelfde :) die van mij is ook geen kroelerd. Gun het nog wat tijd, het duurt ongeveer een jaar je pony echt te leren kennen.

Tos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:35

Een maandje is nog niet lang hoor! Ik heb een shetje lopen hier superlief enzo maar als ik bij haar kwam in t begin liep ze altijd net om me heen te draaien en met opzadelen en poetsen altijd terughoudend naar mij naar kinderen absoluut niet! Ik heb haar nu bijna 5 jaar (ja ja de aanhouder wint!) En nu begint ze tegen mij ook eindelijk wat "los" te komen!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:35

Geef hem de tijd BlizzardBoy, je weet ook niet wat de pony allemaal heeft meegemaakt voordat hij bij jullie kwam! Wij hebben sinds ruim een half jaar een pony en krijg er nu pas een goede band mee.
Grondwerk is een super idee, dan heb je echt zijn volledige aandacht nodig, mijn ervaring werkt snel en effectief :D

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 07:53

Oja even ik ben een meisje maar in ieder geval ik heb het vandaag geprobeerd en het ging super heb lekker met hem gevoetbald en hij liep al achter me aan. Weten jullie nog andere oefeningen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:56

Je kent hem nog maar een maandje, misschien mist ie zijn vorige eigenaren?

Mijn pony was in het begin ook geen knuffellaar, maar nu (9 maanden later) vind ie het heerlijk en begint ie me te herkennen.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 07:59

Dt zou kunnen maar ik denk het niet eerst was zijn naam Edgar maar nu blizzard als ik zijn naam roep kijkt ie meteen en hij voelt zich op de manege op zijn gemak

Talitha000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:01

Voor een paard of pony heeft een verhuizing een enorme impact. Wij mensen beseffen vaak niet hoeveel dat is. De pony kan goed een maatje missen waar het eerst mee stond, of het mist de oude eigenaren. Ook kan het zijn dat de pony gewoon een wat gereserveerde houding heeft, dus eerst de kat uit de boom kijken (kan bij sommige pony's maanden duren, misschien zelfs wel een jaar of meer!) en pas als het je dan echt goed kent, begint het minder afstandelijk te doen.
Geef het maar wat tijd en besteed ondertussen veel aandacht aan leuke dingen doen met je pony, dan is het sneller gewend. Vooral wandelen doet veel voor het opbouwen van de (vertrouwens)band.
Succes :)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:48

Mijn pony had er ongeveer een jaar voor nodig om mij echt toe te laten. Hier gaat gewoon veel tijd in zitten, dat is normaal. Lekker veel borstelen heeft bij de mijne wonderen gedaan.

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:54

Ik zou hem eerst wat meer aan je laten wennen, hij kent je nog maar een maand.
Paarden vinden het fijn als ze eerst wat mogen snuffelen. Ik zou lekker bij hem gaan zitten en hem aan je handen laten ruiken. Dan leert hij je geur kennen en dan kun je steeds wat verder gaan, een beetje kroelen en borstelen enzo.

Veel plezier! ^_^

giglene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:59

een paard veel borstelen, berijden en met hem/haar lopen helpt vertrouwen winnen, dan went hij ook gelijk

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:52

begin dec. ging ik kijken bij een ruim 3 jarige tinker merrie. Niet dol op vreemde en niet echt een knuffel. Werdt niet graag overal aangeraakt. Ze was niet gemeen of zo, maar vertrouwde je niet snel.
Borstelen daar maakte je haar echt niet blij mee, en kon in het begin maar tot haar schouder komen. Kwam je naar haar toe in de paddock bleef ze met d'r kont naar je toe staan.

Ondertussen zitten we in juni en ze is echt totaal verandert.
Zodra ze me ziet, hinnekt ze blij en komt gelijk naar me toe. Laast zelfs in volle galop (lekker penny haha) maar dat deed zoveel!
Ze is dol op kroelen. Vreemde is ze nog steefds iet wat terug houdend na, maar toont wel intresse.
Borstelen is ook geen probleem meer, al geniet ze daar niet super van maar laat ze zonder problemen toe.

Kortom geef het de tijd.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:53

Geef hem lekker de tijd, ik heb sinds kort ook een 2e pony erbij ( fjord ) en die kwam de eerste dagen oiok niet echt naar mij toe maar wel naar mijn merrie, inmiddels komt hij er ook al aangerent als hij mij ziet maar blijft eerst op een afstandje staan zodat ik eerst mijn merrie kan begroeten en daarna loop ik door naar hem :)

steffidelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:21

ik zou het wat tijd geven, een band opbouwen kost tijd

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:01

Volgens mij moet je gewoon een band opbouwen.
Een maand is een korte periode en zowel jij als je pony kennen elkaar nog niet goed.

Vooral geen druk achter zetten, want dit kan een averechts effect hebben :)
Gewoon op het gemakje laten wennen, snuffelen, elkaar leren kennen,...

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:06

Een band met je paard opbouwen lukt nou eenmaal niet in een maand, dat heeft gewoon tijd nodig.
Geduld, heeeeeeel veel geduld en vooral veel leuke dingen doen samen. Het duurt gewoon even voordat jullie elkaar goed kennen en weten wat je aan elkaar hebt.
Succes! ;)