Petri of Lipica?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimAlFoto

Petri of Lipica?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 18:16

Sorry als het verkeerd staat, wil een mod het dan verplaatsen?

Ik wil nieuwe rijlaarzen! Nu heb ik twee soorten waar ik tussen twijfel.
Kan iemand mij verschillen vertellen? En je eigen ervaringen met een lipicia of petri laars?

Ik heb al gekeken, als het een petri word moet het de Olympic worden, dus dan zou het ook een soortgelijke lipica worden.

Alvast bedankt!!

_Larissa

Re: Petri of Lipica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:19

Ik zou voor Petrie kiezen. Wel iets duurder, maar daarbij ook veel meer kwaliteit

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:23

Als je het budget hebt zou ik voor petrie gaan. Heb zelf de olympic van petrie en ook laarzen van lipica. Het leer van petrie is gewoon super mooi en zeker de olympic. Lipica is ook zeker niet slecht maar het is een beetje prijs- kwaliteit. Ik heb voor lipica's erbij gekozen omdat ik daar nog leuke dingetjes bij gedaan heb lak accentjes enzo en deze gebruik ik dan alleen voor de wedstrijden, want de levensduur is natuurlijk ook wat minder als bij petrie

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:25

Nee, ik ben fan van Lipica. Die worden helemaal op maat gemaakt voor minder dan de helft van Petries. Mijn Lipica's zijn nu twee jaar oud en zien er nog heel goed uit. Kwestie van goed onderhouden, dan is de levensduur gewoon goed!

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:28

@ kleinvosje Ik vind lipica ook zeker niet slecht, ben heel erg blij met mijn lipica's. maar je ziet wel verschil in kwaliteit, is ook helemaal niet erg want een op gemaakte lipica is nog niet eens zo duur als een standaar petrie olympic, zelfs niet als je er nog vanalles bij wil om hem extra leuk te maken

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:30

Ik ben het er niet helemaal mee eens, maar goed, verschil van mening mag!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:32

Ik heb nu Olympics en heb hiervoor een paar Lipica's gehad met rits schuinvoor. Ben toch meer fan van de petries. Ze zitten een stuk lekkerder en het is een hele mooie kwaliteit. Heel anders dan m'n Lipica's.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:34

Zelf heb ik Petrie Olympic en ben er erg tevreden over. Ze zien er nog als nieuw uit ook al zijn ze al een jaar oud en gebruik ik ze bijna iedere dag!
Met lipica heb ik geen ervaring.

KimAlFoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 19:04

Dankjulliewel voor de reacties! Mijn budget is ruim genoeg, anders zou ik niet eens gaan kijken naar op maat gemaakte laarzen! Mijn voorkeur ligt ook bij de petries. Ik heb nu een paar aan laten meten, ik krijg daar nog de exacte prijs van te horen en dan worden ze in bestelling genomen! Het zijn trouwens petries.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:10

Mijn Lipica's zijn nu een jaartje of 6-7 oud. Gaan nog prima mee, moet wel na al die jaren een nieuwe zool onder maar gebruik ze alleen nog echt met rijden, dus niet meer veel op lopen. Ik ben er erg tevreden over, met goed onderhoud zien ze er nu nog prima uit, geen krassen of kapotte naden ofzo. Over petri kan ik je weinig vertellen, daar heb ik alleen de chaps van. Ook erg fijne dingen ;)

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:21

@ maiska : nieuwe zool moet er ook in bij de petries uiteindelijk. Ik denk dat het bij de lipica's extra belangrijk is dat je het leer goed onderhoud

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:22

Als je budget echt ruim is kun je natuurlijk ook op maat gemaakte petrie's doen

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:55

Ik heb op maat gemaakte Petri Anky's, zijn nu 7 jaar oud en nog als nieuw (doe er niet echt veel aan onderhoud), gewoon zwart model zonder extra's. Heb ze pas 1 keer laten verzolen, gebruik ze voor training en wedstrijden. Maar trek ze ook pas vlak voor het rijden aan en na het rijden weer uit. Ik vind alleen Petri's fijn zitten, heb ook wel andere laarzen geprobeerd van iets soepeler leer maar dat vond ik niet lekker rijden, die stugheid van de Petri's zorgen dat ik m'n benen automatisch perfect heb liggen, kost meer moeite met slappere laarzen. Heb ook vrij lange benen dus van belang dat ze goed stil kunnen blijven. Ik vind ze het geld meer dan waard, ook vanwege de kwaliteit van het leer en hoe ze gestikt zijn etc. En Lipica's vind ik over het algemeen zo'n dikke neus (teen) hebben.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:59

hier kun je verschillende modellen zien:

[HK] Lipica Laarzen [#4]
[PP] Aparte Laarzen #2

Daarom hier een slotje.
Kijk maar eens in de andere topics, daarin zie je veel voorbeelden van verschillende laarzen en daar kun je ook je vragen wel kwijt.