Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sanniejtjuh schreef:Ik lees dat je een jong paard hebt...hoelang sta je nu al op deze stal?
Ik ben zelf ook verhuist met jong paard en soort gelijk probleem gehad...
Hij vond het ook vervelend bij de kudde weg te gaan..
Geef het paard de tijd om te wennen ...dit kan even duren...

het is dus gewoon wennen en vertrouwen hebben dat ze altijd terug mag. Maar dan wel op jou termen. aeolusnr1 schreef:Dit is heel normaal paardengedrag, en jij raakt er bij in paniek, wees blij dat je paard nu echt paard is.
Wat nu nog wel heel belangrijk is, is dat jij nu wel de leider gaat zijn, geef het paard een job te doen.
En niet steeds loslaten als je het dier van de weide afhaalt.
.Sammy_xxs schreef:Vandaag ook was klaar met rijden wou dr nog ff laten rollen in de paddock, maar toen ging ze er vandoor naar het land. en stond bij t hek te te dribbelen dat ze het land in wou.
Heb ik haar maar gewoon erin gelaten, wou eigenlijk terug lopen met haar en haar normaal brengen op mijn manier. Maar zag dat ze zich echt druk maakte ( leek wel of ze kon janken) dus heb ik haar maar gewoon laten gaan.
Nou toen gelijk hinniken en galloperen naar dr groepie.
). Ook hier geldt weer, als ze steeds rustiger wordt en je steeds verder komt, weet je dat je op de goede weg zit.
.