Stalling + training prijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dominique186

Stalling + training prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 14:30

Wat zouden jullie vragen om op deze stal je paard per maand te zetten?

- 2 paddocks 12x8
- Weidegang
- Overdekte stapmolen
- 5 luxe boxen 3.5x5, waarbij paarden contact hebben met elkaar + naar buiten kunnen kijken
- Buitenbak 25x60 waarbij er 12 splinternieuwe hindernissen staan
- 2 wasplaatsen, koud en warm water
- Mesten en voeren en stalbodem is inclusief de prijs
- Zadelkamer
- Longeerbak

Bijzonderheden:
- De gehele stal is milieuvriendelijk en draait op zonnenpanelen, water word d.m.v. waterpomp uit de grond gehaald.
- De stal ligt dicht gelegen bij een bos
- Les geven is mogelijk
- Vele concoursen zijn dichtbijgelegen
- Alles is splinternieuw

En ik heb nog een vraag: Wat zouden jullie uitgeven per maand voor training van een paard:

- Ruiter heeft Z gesprongen bij de pony's en springt op het moment Z bij de paarden
- Maakt regelmatig paarden zadelmak met succes
- Rijd paarden in
- Heeft minstens 6 jaar wedstrijdervaring en is bereid om paard op concours uit te brengen
- Heeft HAVO diploma en zal dan VWO doen.
- Is werkwillig en is een echte doorzetter
- Heeft veel verschillende paarden gehad, van rustig en ervaren tot groen en erg moeilijk
- Is nog nooit gestopt met een paard te trainen, zal altijd doorgaan en is perfectionistisch
- Rijd alle paard dressuurmatig erg goed, en is ook bereid om het paard alleen dressuurmatig te rijden

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door dominique186 op 08-06-12 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:35

Kwa stalling ligt het er helemaal aan rond welk gebied de stal zit. Sommige plaatsen in Nederland zijn duurder dan andere :)
Voor de training van het paard: Niet erg veel. Ruiter is dus 16? (ik ken de diploma's van Nederland niet echt goed) en zou ik persoonlijk niet snel mijn paard laten trainen. Liever iemand met heel wat meer ervaring.

dominique186

Re: Stalling + training prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 14:36

Nee ze is 17 bijna 18 op dat moment.
Noord Limburg is de stal gelegen, dus echt in de paardenregio.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:38

Ik ken alleen stalling + training en dat kost meestal min. 600€ per maand. :j

dominique186

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 14:43

Suzanne, die ruiter heeft voor haar leeftijd met 17 a 18 jaar heel veel ervaring. Misschien geen langere ervaring dan bijv. een gemiddelde 25jarige maar wel meer aangezien zij erg veel en verschillende paarden heeft gereden voor haar leeftijd. Maar ik snap je punt.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:49

Leeftijd zegt niet veel over de ervaring, of ze meerderjarig is, is belangrijker (en als ze minderjarig is, dat de ouders er ook achter staan, en/of dat de ouders ook ervaring hebben met paarden)

Qua stalling in limburg? tussen de 150 en 200 euro per maand (word er uitgemest, gevoerd en in de weide gezet?) Wat is er nog meer bij de prijs inbegrepen? denk aan bodembedekking, weidegang, wormenkuren ect ect.

Training + stalling: tussen de 300 en 600 euro, hangt ervan af hoe vaak je paard getraind word.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:50

zou persoonlijk voor een ouder iemand gaan :)

dominique186

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 14:53

Beide ouders zitten al hun hele leven in het vak. Vader heeft al een eigen succesvolle stal, waar de ruiter voor verschillende eigenaren paarden zadelmak maakte inreed en op concoursen uitbracht,
maar de ruiter wilt nu vernieuwing en start samen met andere een nieuw bedrijf.
In mijn 1e bericht staat '- Mesten en voeren en stalbodem is inclusief de prijs'
Wormkuur kan inbegrepen worden inderdaad.

Ruiter en houder van het paard zullen samen een trainingsschema opstellen, maar over het algemeen komen ze elke dag uit de stal voor training.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:32

>> TAO

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:54

Stalling zonder binnenbak maar met deze luxe en volledige verzorging mag 250 euro kosten denk ik.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:45

dominique186 schreef:
Suzanne, die ruiter heeft voor haar leeftijd met 17 a 18 jaar heel veel ervaring. Misschien geen langere ervaring dan bijv. een gemiddelde 25jarige maar wel meer aangezien zij erg veel en verschillende paarden heeft gereden voor haar leeftijd. Maar ik snap je punt.

Dat zegt nog steeds niks.
Ik zie namelijk geen enkel bericht waaruit blijkt dat de persoon in kwestie in staat is de persoonlijkheid van een paard te herkennen, daarop in te spelen en de training ermee in overeenstemming te brengen.

Met een grote bek, veel lef en enig (grof) geweld, krijg je bijna elk paard wel gebroken zodat ie maar "braaf" doet wat er gevraagd wordt.
Dat wil echter niet zeggen dat het een braaf en na te rijden paard is. Ik ken de voorbeelden.......

Beschreven situatie, lokatie en plan, dan zou stalling ergens tegen 200 euro max mogen zijn. Training zou ik persoonlijk op basis van uurtje-factuurtje doen.
Wellicht zinvol om te vermelden of het doel is om paarden in opdracht van anderen in de kijkert te rijden of training van paarden zodat de eigenaar zelf verder kan komen met het paard.
In het eerste geval praat je over andere tarieven en hoeveelheden werk dan in het tweede geval.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:51

Training zou ik idd ook niet doen. Hooguit maakt ze kans bij ponyfokkers die hun pony uitgebracht willen zien.
Zadelmakmaken idem dito.
Stalling tussen 200 en 250 euro.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 00:43

stalling zit je denk ik wel onder de 200 euro..en zijn zat stallen in noord-limburg met royale binnenbakken (soms zelf 2) en buitenbakken + springbak die het voor 220-250 euro doen (enige verschil geen stapmolen).

Ligt ook een beetje welke hoek in noord-limburg

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:35

Ik vind altijd erg belangrijk dat ruiters meerdere paarden hogerop gereden hebben, dat heeft zij toch?
Genoeg z ruiters die 1 paard daar hebben gebracht die les geven en trainen en ook al zijn die ouder of ze ervaren zijn weet ik niet...