dominique186 schreef:Suzanne, die ruiter heeft voor haar leeftijd met 17 a 18 jaar heel veel ervaring. Misschien geen langere ervaring dan bijv. een gemiddelde 25jarige maar wel meer aangezien zij erg veel en verschillende paarden heeft gereden voor haar leeftijd. Maar ik snap je punt.
Dat zegt nog steeds niks.
Ik zie namelijk geen enkel bericht waaruit blijkt dat de persoon in kwestie in staat is de persoonlijkheid van een paard te herkennen, daarop in te spelen en de training ermee in overeenstemming te brengen.
Met een grote bek, veel lef en enig (grof) geweld, krijg je bijna elk paard wel gebroken zodat ie maar "braaf" doet wat er gevraagd wordt.
Dat wil echter niet zeggen dat het een braaf en na te rijden paard is. Ik ken de voorbeelden.......
Beschreven situatie, lokatie en plan, dan zou stalling ergens tegen 200 euro max mogen zijn. Training zou ik persoonlijk op basis van uurtje-factuurtje doen.
Wellicht zinvol om te vermelden of het doel is om paarden in opdracht van anderen in de kijkert te rijden of training van paarden zodat de eigenaar zelf verder kan komen met het paard.
In het eerste geval praat je over andere tarieven en hoeveelheden werk dan in het tweede geval.