Ik heb nu een mondoni van ongeveer 132 euro, maar die glijdt mij telkens omhoog, kan niet eens normaal afstappen van mijn paard omdat je schouders dan omhoog bewegen, en dat neemt mijn bodyprotecor ook mee omhoog, dan schiet dat achterste gedeelte tegen mijn cap aan(in mijn nek), lijktmij ook niet veilig in een parcour, zodra ik val, dan hou je vaak nog wel de teugels even vast, en dan ben ik bang dat dat ding dus in mijn nek klapt.... http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... -vest.html Nu had ik deze gezien
Een bp is heel persoonlijk, wat voor de één heerlijk zit kan voor een ander voor geen meter zitten. Mijn advies is dan ook, ga naar een ruitersport zaak die verschillende merken en modellen heeft en ga passen. Vraag ook of je daar ermee op een zadel mag zitten. Want zo kan deze lekker zitten maar niet op een zadel.
Zelf heb ik een BP van Pfiff met flexiblocks en vind hem goed zitten. Ook op buitenrit als het warm is geen last. Een stalgenote heeft deze ook en vind hem ook super zitten en kan er ook prima mee rijden. Maar het kan wezen dat het voor jouw totaal niets is.....
De BP die je nu hebt klinkt inderdaad niet veilig. Heb je een winkelmedewerker laten helpen met welke goed past? Als dat het geval is en je hebt hem nog niet lang zou ik proberen ermee terug te gaan. Zoals kiki zegt verschilt het per persoon welke BP fijn en goed zit. Zelf heb ik de Air ''Wear Zippa en die bevalt mij erg goed. Eigenlijk wou ik zo'n blokjes-BP, maar deze zijn voor jockeys en voor mij dus véél te kort.
moonfish13
Geplaatst: 08-06-12 11:30
Ik heb een Racesafe, bevalt zeer goed.
cavaletti
Geplaatst: 08-06-12 11:57
Heel vreemd van Divoza want die Uvex bodyprotector is niet voor ruitersport maar voor de motor en skisport. Ik denk niet dat hij geschikt is voor de paardensport. Uvex komt wel met een bodyprotector maar die is pas over een paar maanden leverbaar. Deze is echt voor de paardensport maar ziet er totaal anders uit.
ik zou het geen fijne vinden kies eerder voor een bodyprotector die alleen tot het einde van je ribben en tot je onderrug komt die gebruik ik zelf namelijk ook . groetjes
Thanks voor jullie reacties~! Ik snap inderdaad best dat je goed moet passen....Heb deze al 2 jaar, bij Divoza gekocht, en ben uiteraard geholpen door een medewerker....en hebme goedlaten adviseren(Dacht ik)......Maar goed, dezezitdus voor geen meter. Ik heb ook geen heel slank figuur,en heb een kort bovenlijf, dus was daarom ook wel benieuwd naar hoe jullie ervaring is met bepaalde BP... Van die van mij heb ik aan de onder kant een deel laten afsnijden, en heb ik in gedeelte bij mijn nek ook stukje weggeknipt, maar het helpt allemaal niet, zodra mijn armen omhoog gaan met opstijgen bv, dan schiet datding ook in mijn nek!
Saar88
Geplaatst: 09-06-12 17:22
Neem eens contact op met http://www.canter-equipment.nl/ Ik heb hier een Airowear vandaan en die bevalt super. Ze geeft goed advies en is er niet op uit om te verkopen. Ik kwam in eerste instantie voor een andere (duurdere) maar die heeft ze mij afgeraden omdat deze beter zat.
Via Canter Equipment heb ik mijne ook gehaald. Deze dame (weet haar naam zo ff niet meer) zit al jaren in de eventing/cross, waar de BP's al JAAREN verplicht zijn en dus weten mensen van deze disciplines er over het algemeen een stuk meer van dan reguliere ruitersportzaken. Dat is ook de reden dat ik van Apeldoorn naar de omgeving van Utrecht ben gereden. Hetzelfde als Saar: ik wou de zo'n duur jockey-ding, maar kwam met de Airowear thuis, omdat deze beter past.
Passen! En zoeken tot je er 1 hebt die fijn zit. Heb een airowear (Bij drunens ruiterhuis gekocht, canter eq. kan je mee afspreken, alleen toen ik en vriendin er 1 nodig hadden (zij had hem met spoed nodig, ik niet) was zij helaas niet beschikbaar (had goede reden), anders was hij denk ik daar vandaan gekomen.) gekocht vorig jaar, zit lekker ben er blij mee.
Lastige was dat ik meerdere soorten wou passen, dus via diverse ruitershops,want die hadden toen aantal merken in ongeveer mijn maat hangen dus kon ik ze passen. Via internet werkt in mijn ogen niet, of je moet er al 1 hebben kunnen passen en die bestellen.
ik heb hem zelf ook een aantal keer aangehad en die zit echt zalig! Vroeger heeft ze ook veel problemen gehad met die bodyprotectors, tot ze deze op een bepaald moment niet meer wilde aandoen... En dan zagen we deze in de winkel en sindsdien draagt ze terug een rugbeschermer
Ik weet niet ofdat je liever voor een echte bodyprotector wilt gaan, maar misschien kan je deze ook eens opzoeken en uitproberen. Tijdens het rijden voel je deze niet zitten, het is meer een bodywarmer dan een valvest
Nog nooit eerder gezien, mss ook wel een optie ja! Zal binnenkort es even bij Divoza binnenwandelen en gewoon weer tig passen...
Zijn hier ook mensen met een "maatje meer"? want was ook benieuwd naar wat voor BP die hebben, want heb het idee dat als je gewoon slank bent,dat die BP dan ook gewoon beter blijven zitten...
@Frappant, Wat vervelend dat je door een val een klaplong hebt opgelopen. Helaas is dat idd sneller (ook spontaan overigens) gebeurt bij slanke (dunne) mensen....
Ja het zet je dan toch aan het denken dat je eigenlijk heel kwetsbaar bent op zo'n groot dier.
Het is echt een ontzettend braaf paard maar het blijft en dier, vandaar dat ik toch wil gaan voor een bp. Buitenritjes vinden we heerlijk maar hier heb je helemaal te maken met situaties waarvan paard kan schrikken en met verschillende bodems waarop je niet altijd even zacht valt .