Chaps zakken in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Em_

Chaps zakken in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 20:00

Ik draag nog niet zo lang voor het eerst chaps en eerst ging alles prima, maar na een paar maanden zakte er één opeens in tijdens het rijden.
Dit gebeurt nu elke keer bij het rijden. De ander blijft prima zitten, dus snap ik niet wat er aan de hand is.
Ik denk zelf dat de ene misschien te groot is, maar een kleinere maat is te klein, dus weet ik niet wat ik moet doen.
Hebben jullie dit ook een keer gehad? En wat kan je er tegen doen?

Brainless

Re: Chaps zakken in

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:03

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:10

J hebt van dat spul wat je achter in je schoen kunt plakken als je daar met je hiel steeds uitschiet, als je dat nou eens haalt, op maat knipt en in de bovenrand van je chap plakt. Ik denk dat het dan verholpen is...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:20

Welke chaps heb je?
Ik heb destijds de Upsilon van Epplejeck gehad, pasten prima bij de aankoop maar mij was niet verteld dat ze nog zouden uitrekken dus ze liggen nu stof te happen in de kast.
Als je echt goed passende chaps wil hebben zul je ze in eerste instantie toch echt te strak moeten kopen. Misschien niet echt / echt niet prettig maar als ze eenmaal helemaal gerekt zijn passen ze prima zonder dat ze afzakken :)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 12:09

Bedankt voor de tips!
Het zijn Premiere chaps. Helaas heeft de winkelverkoper er niet bij verteld dat ik ze juist strakker moest kopen, anders had ik dat uiteraard wel gedaan. Aangezien ik nog nooit chaps had gekocht, wist ik dat niet.
Het gekke is dat ik nu ik ze een tijdje niet heb aangehad, ze niet meer naar beneden zakken, maarja wie weet rekken ze weer een beetje uit en zakken ze weer in! We zullen het zien.. Ik wacht het nog even af, want meteen nieuwe kopen vind ik een beetje zonde :)

LauravW22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:22

Dat heb ik ook gehad hoor!! Mijn chaps rekte ook op een gegeven moment wat uit en als ik ze een tijd liet liggen en ik ze toch maar ff aan moest omdat de andere helemaal smerig waren :P paste ze opeens weer..

Wat ook help is als je stoffe chaps hebt is om ze in de wachmachine en de droger te doen :P dan krimpen ze haha :P

Maar ik heb als oplossing gekozen om zelf leren laarzen aan te schaffen. Het zit een stuk stabieler en mijn benen zijn een stuk stiller erdoor. Maar chaps vind ik ook echt niet verkeerd zitten hoor:)

succes alvast, groetjes laura

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:41

Ik draag om meerdere redenen chaps:
- Ik heb 13,5 jaar met leren laarzen gereden, maar ik vind het in de zomer gewoon te warm.
- Ook vind ik rijschoenen lekkerder lopen/fietsen.
- Ik heb op 2 locaties in Nederland een verzorgpaard, in de buurt van mijn ouders en waar ik op kamers woon, dus was het handig om een 2e paar laarzen/schoenen aan te schaffen. Aangezien ik eens wat anders wilde proberen (zie redenen hiervoor) heb ik rijschoenen en chaps.

Op de verpakking staat dat ik de chaps kan wassen, dus dat ga ik doen als ze weer gaan inzakken. Ben benieuwd of dat helpt!