Dikke Hackney door gras.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Dikke Hackney door gras.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 23:45

Mijn kleine hackney dame is echt zo enorm dik geworden van het gras! Ze staat nu 24/7 buiten, krijgt niks bij, en loopt elke dag naast de fiets, word gelongeerd met dubbele lijnen, doen loswerken, grondwerken etc. maar het lukt niet echt om haar af te laten vallen. We zijn wel aan het kijken voor een landje met minder gras, maar dat duurt nog wel even voor ze daar op kan... Heeft iemand tips om deze pony snel te laten afvallen? Het word nu dusdanig erg dat haar ribben nauwelijks meer te voelen zijn, en ben toch wel redelijk bang voor hoefbevangenheid e.d.

nina023

Re: Dikke Hackney door gras.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:48

ik denk dat een graskorf, een misschien niet zo fijne, maar goede oplossing kan zijn.
Ik weet niet hoelang je haar laat bewegen, maar misschin nog meer beweging?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 00:03

Graskorf zat ik ook al aan te denken indd... Wilde eerst nog kijken of mensen andere tips hebben :)

Lindt2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:14

Ik weet niet hoe groot het stuk land is, maar je zou een stuk kunnen afzetten, zodat ze minder gras tot haar beschikking heeft. En kan je haar niet 's avonds van het weiland afhalen, dat ze niet 24/7 gras eet?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 19:46

stuk land is zeker 1/3 van wat ze in de winter hebben, en helaas is nog meer afzetten geen optie gezien ze met ong. 10 paarden nu in de groep staat... Helaas is binnenzetten ook geen optie! Word dus toch of een andere groep of een graskorf denk ik...

xisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:52

kan je niet dat ze met 1 of 2 andere paarden op een kleiner stuk land zetten?