Barokke paarden, hengst starten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne112

Barokke paarden, hengst starten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 22:04

Hallo allemaal,

Aangezien ik voor later plannen heb om met een hengst te gaan rijden en evt. uit te brengen maar zelf nog geen L2+1 winst heb gereden zat ik even rond te speuren.
Ik vond iets over barokke paarden wedstrijden, dat je via deze weg ook aan je punten kan komen en zo verder kan gaan. ook heb ik daarover topics gelezen hier op bokt maar deze waren uit 2006.
wie kan mij hier meer informatie over vertellen? hoe dit precies zit? Klopt het dat als ik ( zonder L2 te hebben gereden ) met een hengst deelneem aan barokke paarden wedstrijden ook aan mijn punten kan komen? en hoe gaat dit verder in zijn werk? gaat dit gewoon via de knhs, kan je daarna gewoon verder rijden in de L2 of moet je weer bij de B beginnen.

Bedankt alvast!

Groetjes lisanne

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:09

Uiteraard geld voor de barokke paarden wedstrijden, dat je een barok paarden RAS rijdt.
Dus niet alleen een paard met barokke bouw, moet ook echt een barok ras zijn.

En ja, als je daar L2 +1 bent mag je verder in de reguliere KNHS wedstrijden.
Aangezien ze op die wedstrijden wel officiele KNHS jury's hebben zitten etc.
(altijd wel op letten dat erbij staat dat je dit kan gebruiken voor je stand bij de KNHS in het vraagprogramma)

En er zijn per jaar maar een paar wedstrijden, dus het gaat wel even duren en ik denk dat je er ver voor moet rijden.

Met wat voor een paard had je dit in gedachten, zag in je profiel wel paarden maar zo gauw geen barokkie.

Zie in je onderschrift dat je B+9 bent met een van je paardjes, denk dat het minder tijd kost om haar L2+1 te krijgen,
dan als je het moet hebben van de paar barokke wedstrijden die er zijn in een jaar.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:12

Je moet altijd L2 +1 zijn om een hengst te kunnen starten op een KNHS wedstrijd. Dat moet je met een ander paard doen. De hengst mag je dan in de B uitbrengen of in de hoogste gezamelijke klasse. Dit heeft te maken met een stukje veiligheid. Het rijden van een hengst is nou eenmaal anders dan met een ruin of merrie.

Op onderlinge wedstrijden mag je misschien wel zo starten, maar daar haal je geen officiële winstpunten en dus tellen ze niet mee.

Sjolvir, dit lijkt mij sterk. Hoe hebben ze dat dan met de KNHS geregeld? En waar staat dat in de reglementen vd KNHS? Ze kunnen niet met twee maten meten. Een hengst is een hengst, Barok ras of niet.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:15

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:17

Pletje123 schreef:
Je moet altijd L2 +1 zijn om een hengst te kunnen starten op een KNHS wedstrijd. Dat moet je met een ander paard doen. De hengst mag je dan in de B uitbrengen of in de hoogste gezamelijke klasse. Dit heeft te maken met een stukje veiligheid. Het rijden van een hengst is nou eenmaal anders dan met een ruin of merrie.

Op onderlinge wedstrijden mag je misschien wel zo starten, maar daar haal je geen officiële winstpunten en dus tellen ze niet mee.

Sjolvir, dit lijkt mij sterk. Hoe hebben ze dat dan met de KNHS geregeld? En waar staat dat in de reglementen vd KNHS? Ze kunnen niet met twee maten meten. Een hengst is een hengst, Barok ras of niet.

Noop.
Dit is echt zo.
Volgens mij bij de AV's ook zo'n regeling.

Je moet al je coupons van al die wedstrijden bewaren en als je je punten hebt de hele bende opsturen naar de KNHS.
Dan wordt de stand overgenomen.
Zie in de link van Leonoor dat het net iets anders is, qua punten, maar idee blijft hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 06-06-12 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:17

Leonoor schreef:

Waar haal je dit vandaan? Staat het op de site vd KNHS? Bron?

Poosje81

Re: Barokke paarden, hengst starten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:19

Persoonlijk toegestuurd gekregen van het KNHS nadat wij (het Nederlands Stamboek voor Tinkers) deze regeling ook hebben aangevraagd en gekregen per 1 april 2012

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:21

Vreemde regeling. Meten met twee maten. Fijn voor jullie natuurlijk :)

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 12:45

@ sjoliver. Klopt ik heb zelf een haflinger ree daar wedstrijden mee en mijn eerste idee was ook om met haar naar de L2 te rijden, helaas heeft zij een zware peesblessure gekregen waardoor ze aan het eind van de zomer moet worden ingeslapen.
Het gaat over een friezen hengst in dit geval.