synthetisch leder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emily_Kayty

synthetisch leder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 19:56

Hallo bokkers,

Ik heb mooie chaps (enook jodphurs) gezien van synthetisch leder.
Maar, wat is nou eigenlijk het verschil tussen synthetisch leder en gewoon leder??

En wie heeft er ervaring met deze (of zulk soort) chaps/jodphurs van dit "leer"??
Gaat het snel kapot? En wat is je mening hierover?? Deze zou ik graag weten:)

Hier nog even de linkjes van de chaps en de jodphurs :)
Omdat de link niet werkt, maar even zo: het zijn de Harrys Horse® Synthethische gaithers bij http://www.piaffe.nl
Even uitleggen hoe je daar komt:
Je bent op de homepagina, dan ga je naar kleding, laarzen, schoenen, chaps, caps, zwepen, dan klik je op chaps, en dan is het de 2na laatste., het zijn de gaiters van 29.50

Ik hoop dat het zo lukt:)

jodphurs: http://www.piafferuitersport.nl/kleding ... t-en-bruin
Laatst bijgewerkt door Emily_Kayty op 06-06-12 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Peerke_

Re: synthetisch leder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:59

Synthetisch leder, is kunstleer.
Het kan beter tegen water en de leerverzorging is eigenlijk niet nodig.
Het ziet er wel uit als leer, en voelt vaak ook bijna het zelfde aan.

Je eerste link werkt niet.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:01

Synthetisch leder is gewoon nep leer, kunststof dus. Alleen lijkt het door de benaming of het een nieuw soort stof is maar dat is het dus niet.

Nepleer kan best lang meegaan, hoor! Daar zit ook kwaliteitsverschil in. Bovendien kun je nepleer afnemen met een natte doek en dan is het weer schoon, echt leer heeft wel wat onderhoud nodig. Maar als je echt kwaliteit en geen superstinkvoeten wil kun je beter voor leer gaan.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:37

Met de gaithers, die jij noemt, heb ik geen ervaring, maar wel met Kieffer Secu.
Daar heb ik voor mijn paard al jaren een hoofdstel van, voor mijn pony er één gehad en ik heb er jophurs van en alle 3 bevallen mij erg goed!
Het scheelt inderdaad een hoop onderhoud. Je hoeft het alleen nog maar even af te spuiten of er een vochtige doek over te halen en het ziet er weer uit als nieuw.

kirrypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:48

Het is eigenlijk gewoon kunstleer. Je hoeft ze niet te onderhouden, maar je moet wel uitkijken bij water. Het kan er tegen, maar je moet niet echt door zee erbij gaan rijden.