Herdenkkast?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Herdenkkast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 18:33

Hallo,
Ik zit er nu al aan te denken om wanneer mijn pony overlijd een soort vitrinekast in te richten met dingetjes die me aan hem doen herinneren. Heeft iemand eerder al zoiets gedaan?

Ik dacht eraan om 2 ijzertjes van vroeger erin te doen, een kies, een halster, een paar bekers, foto`s, een pluk haar en een pluk vacht. Ik denk hier nu al overna omdat ik straks wel echt nog iets wil hebben, en niet achteraf denk: Had ik nou maar...

Heeft iemand nog ideeën wat nog te verzamelen hiervoor? Of wat ik er uiteindelijk nog in kan stoppen? (iets wat ik nu nog gebruik)

Mijn pony mag voorlopig nog wel 30 jaar mee hoor, het is niet zo dat hij ziek is of binnekort overlijd, hij is gewoon nog gezond(nu ruim 17). Maar ik wil het wel al een beetje op papier hebben, dat ik straks wat heb.. Je weet namelijk maar nooit.

Alvast bedankt! :)

Edit: Ik wist niet waar te plaatsen, dus onder het kopje overig dacht ik dat het beste was. :o

montiej

Re: Herdenkkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:35

wij hebben dat met foto's van mensen, dieren die niet meer bij ons zijn.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:30

Ik heb mijn startkaart en mijn wedstrijdprotocollen met de gewonnen oranje rozetten ingelijst. Mijn merrie verongelukte de dag na mijn eerste wedstrijd met haar.. Daarnaast heb ik inderdaad ook een stuk staart, hoefijzer en haar mooie leren halster aan de muur hangen. En natuurlijk foto's..

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 20:04

@Aukelizzy: In zo´n schilderijtje waar je zeg maar veel ruimte hebt? Geen flauw idee hoe ze die dingen noemen.. Maar dat is dat je een paar cm tussen het glas en de achterkant hebt zodat er nog wat tussen kan? Dat kan je denk ik ook wel in een vitrinekast neerzetten, ik heb echt het idee om het allemaal in 1 kast te doen, dat ik 1 plek heb wat alleen van hem is.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:44

Ja :j ik heb zo'n schilderij lijst met "diepte" erin.. Dan worden de rozetten niet plat en blijven ze netjes.. Deze rozetten zijn me zo vreselijk dierbaar, die wil ik niet laten verstoffen..
Je kunt zo'n lijst inderdaad ook in een kast zetten..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:53

Hoofdstel, je favo dekjes, foto's borstel met haartjes er nog aan :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:12

Toen m'n Frits het niet meer deed heb ik een schatkistje gemaakt. Ik had nog een antieke schrijfdoos zonder inhoud (maar leuke kleine kistjes vind je op elke rommelmarkt). Daarin bewaar ik nu al jaren wat spullen van Frits; zijn naambordje, een dvd waar ie op staat, zijn bit, een pluk van zijn staart, een foto, zijn touwhalster en zo nog wat kleinigheden. Inmiddels is het zes jaar later, maar zijn staart en spullen ruiken nog steeds naar Frits. Ik wilde geen collage of tentoonstelling voor altijd in 't zicht. Dit kistje kan ik openen als ik dat wil en verder heeft niemand er iets mee te maken.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 15:54

Zo'n schatkistje is ook wel een heel goed idee. Maar ik wil ook wel iets in het zicht.. Dan zou ik bijvoorbeeld dat kistje er ook bij kunnen zetten met wat kleine dingetjes wat verder niemand aangaat.

Borstels met haar er nog aan lijken me nogal vies te worden in een kast? Ik zat ook te denken aan zijn hoofdstel, maar leer gaat schimmelen als het niet in gebruik is..

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe!!