Strandrit met vriend.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SSmonamiSS

Strandrit met vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 17:00

Ik heb dus van mijn vriend een strantrit voor 2 gekregen. maar nu moet ik dus een manege in nl vinden waar hij ook mee mag! Hij kan niet geweldig rijden maar wel blijven zitten.. weet iemand een manege waar hij ook mee mag?

PreciousViva

Re: Strandrit met vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:01

Op Ameland zit het Jutterspad. Daar doen ze ook gecombineerde ritten met gevorderden en beginners.. Dan splitst de rit. En soms passen de gevorderden zich aan aan de beginners.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:01

Bel gewoon wat maneges en boek een rit voor beginners >;)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 19:13

Goof schreef:
Bel gewoon wat maneges en boek een rit voor beginners >;)

Dat is juist lastig want meestal mogen die niet mee het strant op!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:03

Wil je het risico lopen dat er iets gebeurd, eerst meer ervaring en dan pas op buitenrit. Veiligheid voorop.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 05:52

ik ken de manege niet hoor maar 'het fjordenpaard' doet deze ritten geloof ik wel!
alvast veel plezier!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:49

Inderdaad, Stalhouderij het Fjordenpaard in Breda.
Zijn gaan met de paarden naar Scheveningen en hebben daar ook beginnersritten.
Beginners worden dan aan een halstertouw begeleid.

Mijn Fjordje komt daar vandaan, dus vandaar dat ik dat weet.
Heb er verder zelf niet gereden.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:52

Ik weet op Terschelling, Terpstra.Daar heb ik 2 mnd geleden een strandrit met mijn vriend gedaan. En bij Callentsoog in de buurt zat er ook 1, niet Noot, maar Poelenburgh. Verder weet ik het niet, wordt bellen dus.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:53

bij poelenburgh ga je als beginner het strand niet op hoor! lees de site er ook maar op na.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:58

Kun je de rit niet omzetten in een bosrit? Wel zo veilig lijkt me ;-)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:22

O sorry hoor! :roll: terpstra dus ;)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:30

Mijn vriend en ik zijn samen op strandrit geweest bij Lisiduna in Burgh Haamstede. Hij kon niet rijden en we gingen mee met een groepsrit, inclusief galop.

Als ik er achteraf over nadenk misschien niet zo slim. Maar op dat moment vonden we het een leuk idee en het is ook allemaal goed gegaan. Hij zat een rustige brave tinker.
Halverwege de rit heb ik wel van paard geruild, ik had een speedy die alleen voorop en snel wilde en mijn vriend zat ergens achteraan in de groep. Dat was niet de bedoeling, gelukkig wilde iemand ruilen en konden we bij elkaar rijden.

Maar dat is al wel zo'n 17 jaar geleden, dus of ze het nog zo doen??

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:50

Lisiduna bestaat niet meer,is verkocht en blijft geen manege.
Je kunt Manege Grol(Renesse) proberen, wat ik daar soms zie vertrekken, daar springen de tranen je in de ogen, evt is ook een duinrit goed te doen.

MarieAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:50

Inderdaad, op Ameland geen probleem. Bij De Blinkert en Le Cheval kan het ook :) De Blinkert splitst ook op het strand voor een galop en drafgroep.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:32

Doe het een keer tijdens een vakantie. In Nederland vind ik het geen doen om mijn vriend op een paard te zetten. De maneges die het toelaten hebben vaak ook alleen paarden die eigenlijk niet te handelen zijn op het strand. En het strand is enorm druk. De duinen zijn druk. Kortom, je brengt heel wat mensen in gevaar als het paard van je vriend er vandoor gaat en hij krijgt hem niet tot stilstand.

Ik heb mijn vriend meegenomen op een rit in Kroatië. De mensen wisten dat hij niet ervaren was. Er gingen twee begeleiders met ons mee. Hij kreeg een rustig paard. En dat betekend daar niet, het slome paard van de manege dat niet vooruit te branden is. Maar gewoon een leuke rustige ruin die wel lekker meeliep. We hebben eerst een flink stuk gereden over paden, waar we niemand tegen kwamen. Ook geen honden of mensen met kinderwagens etc. Die paarden schrokken echt nergens van. Terwijl we genoeg dieren onderweg tegen kwamen.
We kwamen op een stukje verlaten strand. Daar hebben we een lekker galopje gemaakt. Geen rengalop, Maar mij werd wel verteld dat ze dat daar weleens deden. Was niet aan de paarden af te zien, die gingen niet op automatische piloot.

Uiteindelijk een heerlijke rit gehad. Ik vind dat echt een voordeel daar. Je komt geen auto's tegen geen wegen etc. Stel mijn vriend was eraf gevallen, dan het het paard in het ergste geval een heel stuk over de heide kunnen rennen o.i.d. De risico's zijn veel meer voor jezelf en minder voor de paarden of omstanders.