probleem met rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horlynnses

probleem met rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 12:45

ik ben al een tijd opzoek naar nieuwe rijlaarzen nu ff mijn verhaal ik heb een paar jaar terug mij enkel gebroken dus die is niet even stabiel. Ik rijd altijd met stal schoenen met chaps er over maar nu is een chap kapot en aangezien ze best wel prijzig ijn dacht ik ik wil wel eens leren laarzen maar nu komt het probleem ze moeten heel smal zijn ivm mij kuit anders ziet het er niet uit ze moeten ook bij mijn voet smal zijnn want anders klapt mijn enkel dubbel en dat doet veel pijn weten jullie een merk met dit soort rijlaarzen of tips ik hoor het graag vragen ofso pb me oja ik heb maat 39 en wil 300 euro besteden

CoRiNa1983

Re: probleem met rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:54

zo te lezen, zou je wel kunnen kiezen tussen wat merken, ben je al eens in een ruitershop geweest om wat modellen enz. om te kijken wat je fijn vind van b.v derby of petrie?

ik heb zelf lipica laarzen die kun je wel niet gaan passen maar vind deze erg fijn omdat ze helemaal naar jouw voet en been maten gemaakt worden ook ik heb een zwakke enkel, ik kan daarom ook niet fijn met chaps en schoenen rijden en met laarzen heb ik veel meer stevigheid.

bij lipica maken ze laarzen helemaal op maat voor je, en ook kan je advies krijgen welke laars het beste zou zijn voor een zwakkere enkel ik zou in iedergeval een stugge voering kiezen dat geeft al extra stevigheid, en de hurlingham en de combrigde hebben een hoge contrafor bij de hiel/enkel en ook dat kan voor meer stevigheid zorger, al vind ik zelf de ebsom een erg fijn model die heeft een lagere contrafor maar geeft mij voldoende stevigheid aan mijn enkel, ze hebben nog meer modellen als die ik nu aangeef maar daar zou je zelf eens voor moeten kijken wat je een mooi model vind en tevens overleggen met de verkoper wat bij jou zou passen.
www.lipica.nl kun je meer info vinden en hier op bokt zijn er meerdere topics over lipica.

kirrypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:34

Nou, ik zag er overlaatst bij Mijten voor 25 euro chaps staan. Volgens mij zijn ze best wel stevig hoor.

rohmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:16

Met laarzen heb je volgens mij meer stevigheid dan met chaps. Zelf heb ik de Petrie Coventry. Erg smal bij de enkel maar ook bij de voet. De laarzen zijn in verschillende maten verkrijgbaar. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Ik zou eens naar een grote ruiterzaak gaan en daar gewoon wat modellen passen. Het gaat er uiteindelijk om dat je het zelf fijn vindt zitten! :-)

xisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 00:17

Ik zou naar een ruitershop gaan en daar even vragen of ze daar goede laarzen hebbbn die voldoen aan je eisn.

_Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:53

Is het niet verstandiger om eerst je enkel sterker te maken, ipv een laars kopen die het probleem voor je oplost?