ervaring amigo hero turnout lite 600d?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TC88Lavieta

ervaring amigo hero turnout lite 600d?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:27

Hallo,
Ik heb laatst de amigo turnout lite 600d in het roze gekocht met de bedoeling dat mijn paard deze dag en nacht om kan houden in de regen en dan ook droog blijft. Nou heb ik deze deken zaterdagavond om gedaan maar zondagochtend was mijn paard eronder nat over haar hele schouder incl voorbenen maar ook boven op de rug. Uiteindelijk heb ik mijn paard maar zonder deken naar buiten gedaan want tja met een natte deken vat ze dadelijk nog kou. Nou ben ik met deze deken terug naar de winkel gegaan en die hebben met een bekertje water erop gegoten gekeken of deze lekte en uiteraard toen natuurlijk niet. Zij zeiden me om het toch maar weer te proberen en als het weer zo was terug te komen. (lekker gezegd maar deze winkel ligt niet vlakbij maar vanwege een cadeaubon daar gehaald).
Nou werd mij door iemand op stal verteld dat dekens van 600denier waterafstotend zijn en niet waterdicht. Iemand enig iedee of dat zo is? Op de verpakking en de site staat dat deze wel waterdicht moet zijn en dat deze 3000mm/m2 moet kunnen hebben. Dat zou toch waterdicht moeten zijn en geschikt voor een droog paard dag en nacht buiten? Of zou het toch een fabricage fout kunnen zijn? Iemand hiermee ervaring of meer verstand?

boooo

Re: ervaring amigo hero turnout lite 600d?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 06:29

Is het water niet onder de hals opening gekomen?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 06:33

Met een bekertje water is het lastig te zeggen of de dekens waterdicht is. De meeste regendekens lekken uiteindelijk door bij veel regen.

Uit eigen ervaringen vind ik geen enkele Amigo deken echt waterdicht, sowieso ben ik niet zo over het merk te spreken.

De deken zelf ken ik niet maar als ik het goed heb staat Denier ook voor de stevigheid (scheurvast) van de deken en heeft het nagenoeg weinig te maken met waterdichtheid.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 06:34

Mijn paard heeft de herfst en een deel van de winter onder deze deken gestaan, onder de lite 600D en onder de medium 600D. Dat zijn juist de enige dekens die bij mij níet na een paar weken al gingen lekken. Ze staat/stond dag en nacht buiten. Zou het idd de halsopening niet zijn, is die wat wijd? Anders heb je waarschijnlijk een maandagmorgen exemplaar te pakken, want dit is niet normaal voor deze dekens bij mijn weten :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 06:37

Ik ben er erg tevreden over, heb de amigo light en de medium en met eide nooit problemen met doorlekken gehad. Wel is de ene een maatje te groot (niet goed gekeken) en daar regent het bij de hals wel naar binnen.

Kan het ook zijn dat je paard gezweet heeft onder de deken?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 06:59

Wij hebben de 600 lite en de 1200. Beiden lekken door als ze de hele dag in de regen staan. De 600 erger dan de 1200. De 600 ook op de rug, de 1200 op de 'uitstekende' delen zeg maar (schouders, heupen).

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:46

HAR-->SV

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:21

De 600 D houd idd een hele dag regen niet tegen. De 1200 D naar mijn mening wel hoor daar is mijn paard altijd droog onder en de Rhino 1000 D is ze ook altijd droog onder.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:00

Bij mij is de 1200 denier amigo ook niet waterdicht....

TC88Lavieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 22:10

Hello everybody!!!

Het is al een hele tijd geleden dat ik dit topic gestart hebt maar alsnog een reactie. Nadat de deken zo nat was
ben ik ermee terug gegaan naar de winkel. Zij kieperde een klein bekertje water op de deken en het kwam er niet
doorheen dus ik moest het toch maar weer proberen. Een beetje sceptisch natuurlijk heb ik de deken er weer
opgelegd en vervolgens heb ik nergens meer last van gehad. Ze heeft de hele zomer tot oktober buiten gestaan
en daarbij ook hevige regenbuien over zich heen gehad maar ik heb haar er niet meer nat onder gehad.
Misschien nieuwigheid??
Dus voor de mensen die deze deken willen kopen toch wel een aanrader!