colette_007 schreef:Kom op het is een A ponytje, die kun je toch wel klem zetten?
Dat is het juist, dat wil ik niet zomaar doen. Zoals jensvl zegt is het ponytje de vorige keer bij de hoefsmid echt ingestort, en wil ik hem dat niet opnieuw aandoen. Ik had de smid laten komen omdat het echt dringend was, en ik wist ook niet dat hij zo zou reageren. Maar zoals het toen is gegaan, dat wil ik niet opnieuw doen.
Ontwormen lukt wel gemakkelijk omdat ik dit zelf kan doen, net als poetsen of inspuiten met vliegenspray. Voetjes uitkrabben is ook geen probleem. Hij is helemaal geen bange of nerveuze pony, hij gaat gewoon mee op straat wandelen en heeft van niets schrik (korte stukjes uiteraard, gezien zijn leeftijd maken we een ommetje van max. 10 min), hij loopt zo langs auto's, vrachtwagens en zelfs een keer een boot 
Het hangt er inderdaad enorm van af hoe mensen hem benaderen, laatst kwam een omatje met haar kleindochtertje langs en vroegen ze of ze hem even mocht aaien. Ik dacht eerlijk gezegd niet dat hij dit zou toelaten, maar zowel het kleine meisje als haar oma waren heel rustig en niet te direct, en zij mochten hem dus wel aaien. Ik denk dat jensvl gelijk heeft, dat hij niet specifiek bang is voor mannen, maar gewoon voor mensen met weinig geduld. Ik weet zeker dat het wel goedkomt, maar ik zit gewoon een beetje met het probleem hoe ik het nu op dit moment best kan aanpakken.
Wat de inentingen betreft zal ik dit eens aan een andere dierenarts vragen, of ik het eventueel zelf kan doen als ze uitlegt hoe het moet. Of het eigenlijk echt wel zo dringend is. Bekappen laat ik maar even voor wat het is, ook al is het eigenlijk wel nodig omdat zijn stand nog moet gecorrigeerd worden, zijn hoeven waren helemaal omgekruld toen hij aankwam. Ik zou toch deze zomer enkele weken met een hoefsmid meelopen (ik werk regelmatig met hoefbevangen shetlanders en wil me wat meer verdiepen in hoefverzorging) dus wie weet kan hij me ook begeleiden terwijl ik het zelf doe.
Ik kan dus het beste proberen zo weinig mogelijk te overhaasten? Intussen zijn we al met 4 mensen die hij vertrouwt, kan ik het beste met diezelfde mensen verder werken of af en toe iemand nieuw meebrengen?