Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Em_ schreef:Hoeveel kost daar een strandrit van 2 uur? (Staat niet op de website)
Is wel duur maar het zeker waard!
Zou zelf denk ik weer sneller naar bakker gaan
.
en ik bedenk me nu ook dat ik mijn 'jacht' op een nieuw paard toch maar snel voort moet gaan zetten.. LvanDassen schreef:Smit en Bakker in Noordwijkerhout zijn beiden prima, niet al te duur. Heb alleen een keer gehad bij een van de twee dat we het strand opgingen en er teveel badgasten waren, waardoor we moesten stappen op het strand. Beetje jammer als je doel juist is om te racen op het strand.
Poelenburgh is ook een gave stal, wel duurder, maar ontzettend mooi bedrijf en ook hele leuke strandritten.
antoinetje schreef:Veiligheid staat voorop, als het te druk is op het strand kan er soms niet veel gedaan worden. 'Racen' op het strand doen, voor zover ik het weet, de maneges in Noordwijk zowieso niet. Mensen zijn zuinig op hun paarden en vergeet niet dat paarden gewoontedieren zijn.
Noordwijk heeft prachtige uitgestrekte bossen duinen en strand, persoonlijk vind ik het heerlijk om een paar uur rond te stappen en heerlijk om me heen te kijken maarja, ik woon hier dus ik kan er elke dag van genieten. Ik snap ook best dat als je 2 uur reist om een strandrit te maken je ook een lekker galopje wil maken.
TurdusMerula schreef:Bedenk ook, dat je op veel plaatsen in Zuid-Holland nu het strand helemaal niet op mag.
antoinetje schreef:Ook dat ja, tussen Noordwijk en Langevelderslag mag wel op het strand gereden worden. En als het lekker weer is zou ik persoonlijk na 1100 niet meer met een paard het strand opgaan. Een echte aanrader is trouwens de ontbijtrit van manege Smit van 0600-0800, de dieren in het bos ontwaken dan en dat is zo vreselijk mooi! Maarja, ik ben bevooroordeelden ik bedenk me nu ook dat ik mijn 'jacht' op een nieuw paard toch maar snel voort moet gaan zetten..
Citaat:Citaat:Bedenk ook, dat je op veel plaatsen in Zuid-Holland nu het strand helemaal niet op mag.
bij noordwijkerhout mag je wel het hele jaar het strand op! weet niet de precieze locatie qua strandopgangen, maar er is een stuk waar je het gehele jaar mag komen!

antoinetje schreef:Ik heb het rijden sinds een paar weken weer opgepakt (ons paard is overleden, vandaar) en probeer meer savonds te rijden maar ik wil ook een keer met de ontbijtrit mee (als ik de moed op kan brengen)... De avondritten zijn ook erg mooi met de zonsondergang
Em_ schreef:Bedankt voor alle tips!
Ik vind het wel leuk om lekker (hard) te galopperen, dus ik denk dat je dan al snel voor een ochtend- of avondrit moet gaan, toch? Want dan zijn er niet zo veel mensen op strand.
Binnenkort ga ik overleggen met m'n nichtje welke manege we kiezen (we gaan namelijk samen) en ik neem jullie suggesties zeker mee!
.
. Maak jij vaak buitenritten? antoinetje schreef:De maneges in Noordwijk doen zowieso alleen handgalop op het strand hoor, ook 's ochtends en 's avonds. Ik weet wel dat Smit de paarden in het bos wel eens uit laat strekken maar ook alleen als alle ruiters en paarden dat aankunnen. De maneges zijn ook afhankelijk van de getijen dus als je zeker wil zijn van galop kun je het beste even checken wanneer het laag water is en dan een rit boeken.
antoinetje schreef:Danseresje, ja mooi is dat he die vroege ochtenden.
Ik heb nu 2 keer met de lessen meegereden wat echt heerlijk was! Ik ben niet zo'n grote held en heb graag een braaf makkelijk paard en daar houden ze prima rekening mee, heerlijk. Maak jij vaak buitenritten?
! en zeker met zulk mooi weer.....voel me dan echt een bevoorrecht mens dat ik dat dan op die manier mag ervaren!
!).