gekleurde plastron

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wendyke

gekleurde plastron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 19:21

ik kan het nergens vinden maar welke kleur plastrons mag je nou eigenlijk allemaal ?
De plastron op de foto mag dat?

Afbeelding

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:26

Simpel; nee. Is heel gemakkelijk in de regelementen op te zoeken. (binnen 10 seconden had ik de juiste informatie). http://www.knhs.nl/objects/00027578.pdf

"Artikel 117 - Kledingvoorschriften
1. Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden; deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer.
2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
b. een lichtgekleurd overhemd of lichtgekleurde dressuurblouse, Overhemden/dressuurblouses moeten lange of korte mouwen hebben en bij lange mouwen voorzien zijn van witte manchetten.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een bijpassende witte of gele plastron of stropdas, wanneer een dressuurblouses wordt gedragen is het dragen van een plastron niet verplicht."

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 19:55

Sabine schreef:
Simpel; nee. Is heel gemakkelijk in de regelementen op te zoeken. (binnen 10 seconden had ik de juiste informatie). http://www.knhs.nl/objects/00027578.pdf

"Artikel 117 - Kledingvoorschriften
1. Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden; deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer.
2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
b. een lichtgekleurd overhemd of lichtgekleurde dressuurblouse, Overhemden/dressuurblouses moeten lange of korte mouwen hebben en bij lange mouwen voorzien zijn van witte manchetten.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een bijpassende witte of gele plastron of stropdas, wanneer een dressuurblouses wordt gedragen is het dragen van een plastron niet verplicht."

Oke dank je wel !
nou dat is dan jammer ! :(

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 20:50

heb even naar de knhs gebeld en dit kreeg ik als antwoord.

Vanmiddag gebeld met het KNHS om te informeren met welke kleur plastron je mag rijden.... Je mag met iedere gewenste kleur rijden maar het kan zijn dat je een jury treft die vind dat je plastron volgens de regels wit creme of geel moet zijn. Dit is niet wat ze verwachten gezien het feit dat de kleur van je plastron geen invloed heeft op je paard.
En een jury zich over het algemeen meer bezig houd of de ruiter de juiste optoming/sporen om heeft, en zijn of haar paard op een correcte en eerlijke manier behandelt.

*\o/* :D

pniekepnak

Re: gekleurde plastron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:53

Dan zou ik wel zorgen dat ik een witte achter de hand had als ik jou was. Als je gediskwalificeerd wordt vanwege de kleur van je plastron ga je best hard balen denk ik ;)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 21:01

ja de heb ik altijd bij maar geloof nie dat ze dat doen en anders rijd ik zonder plastron :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:00

wendyke schreef:

Vanmiddag gebeld met het KNHS om te informeren met welke kleur plastron je mag rijden.... Je mag met iedere gewenste kleur rijden maar het kan zijn dat je een jury treft die vind dat je plastron volgens de regels wit creme of geel moet zijn. Dit is niet wat ze verwachten gezien het feit dat de kleur van je plastron geen invloed heeft op je paard.
En een jury zich over het algemeen meer bezig houd of de ruiter de juiste optoming/sporen om heeft, en zijn of haar paard op een correcte en eerlijke manier behandelt.

Wat is dit een enorme slechte reactie van de knhs..... Kunnen ze beter de helft van het door hun zelf opgestelde reglement schrappen...

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:08

vonneke schreef:
wendyke schreef:

Wat is dit een enorme slechte reactie van de knhs..... Kunnen ze beter de helft van het door hun zelf opgestelde reglement schrappen...

ja... waar zijn di regels dan voor ....

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:12

Ik vind dit heel raar van de KNHS. Heel onduidelijk ook. Als ze nou gewoon de regels naleven en zorgen dat alle juryleden dat ook doen, krijg je ook niet de hele tijd van die misverstanden. Als iets niet mag, zorg dan dat het ook gecontroleerd wordt.
Als ik jou was zou ik gewoon met een witte plastron gaan rijden, het lijkt mij geen prettig idee om altijd het gevaar te lopen dat je gediskwalificeerd kan worden nadat je misschien wel een hele fijne proef hebt gereden.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 20:39

ik ga me er nie druk om maken en start lekker met de rose plastron . ik zie wel hoe het gaat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:57

Kost je wel -2

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 21:03

tja dat is dan zo :o

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:05

Wat is er mis met een witte?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:06

Waarom zou je dat doen? Zonde van je punten. :n

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 21:10

omdat ik de rose heel mooi vind

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:12

Ook als het je punten kost?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:15

In de M1 krijgt ze geen punten meer voor verzorging, dus echt -2 zal ze niet krijgen.

Fellow

Je mag toch in alle kleuren starten? Waarom koop je dan niet gewoon een roze jasje?

laida

Ach je mag tegenwoordig met alle kleuren jasjes en laarzen rijden dus waarom niet met een gekleurde plastron?
Het zorgt er toch niet voor dat je beter rijd!!
Ik vind dat de knhs zich beter kan bezig houden met de belangrijke regels dan met een plastron!

Overigens zag ik vandaag op de wedstrijd ook iemand met een blauwe rijden en er niets over gezegt door de jury.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:16

liekec schreef:
Ook als het je punten kost?

gewoon zo goed rijden dat je die 2 punten wel kunt missen

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 21:20

KirstenVosje schreef:
Je mag toch in alle kleuren starten? Waarom koop je dan niet gewoon een roze jasje?

een roe jasje of een rose plastron is toch wel een verschil dacht ik zo _O- heb een een grijs jasje en vond de rose plastron er we leuk bij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:29

MelanieB schreef:
In de M1 krijgt ze geen punten meer voor verzorging, dus echt -2 zal ze niet krijgen.

Die -2 gaat er niet bij de verzorging af maar gewoon onderaan als vergissing in programma.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 21:31

vonneke schreef:
MelanieB schreef:

Die -2 gaat er niet bij de verzorging af maar gewoon onderaan als vergissing in programma.

daar geloof ik niks van, eerder een opmerking op coupon maar geen - 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:32

Moet je even in het reglement kijken.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 21:36

vonneke schreef:
Moet je even in het reglement kijken.

haha daar staat wel meer in waar ze zich nie aan :o houden