Welke bodyprotector raden jullie aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Welke bodyprotector raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 15:59

Aangezien ik een nieuw bijrijdpaard heb wat het erg leuk vind om eens een bokje te geven en waarmee ik ook ga crossen, ga ik rustig aan eens kijken voor een bp.
Budget weet ik nog niet, daarvoor moet ik mijn ouders even lief aankijken :D

Ik heb veel goeie reacties gelezen over How's Racesafe, prijs is wel hoog.
Eisen heb ik eigenlijk niet, behalve:
-Kleur graag donkerblauw
-Prijs niet té duur, ik denk dat mijn ouders de How's al te duur vinden.

Enig idee waar in de buurt ik een How's kan passen? Ik woon in Tiel :)

Judje

Re: Welke bodyprotector raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:23

De beste BP is er één die goed past! Laat je daar goed over informeren, want een slecht passende BP kan gevaarlijker zijn dan geen BP.
Zelf wou ik graag de Riders Air Pro, maar deze is voor jockeys en die zijn over het algemeen erg klein en dus waren deze voor mij veel te kort.
Zelf heb ik de Air O Wear Zippa en daar ben ik ERG tevreden over!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:24

Niet donkerblauw, maar wel betaalbaar, en heel fijn in gebruik (ik merk niet eens meer dat ik hem aan heb):
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... or-sr.html

Dat is de USG Flaxi Black bodyprotector. Hij vormt heel fijn met je lijf mee, en ik voel hem niet zitten tijdens het rijden.

Inderdaad echt gaan proberen, want er zit enorm veel verschil in pasvorm!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 16:30

Bedankt voor de tips! Binnenkort maar even naar Divoza of Harmelen om wat bp's te passen.
Die USG is inderdaad wel betaalbaar :j

Ik ben maar 1.56m klein, dus te kort zullen ze niet zijn voor mij :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:42

Nee, maar daardoor misschien wel te lang (en dan komt de BP immers in je zadel, en voel je hem bij iedere beweging, daarnaast stoot hij dan misschien in je nek).

Ik heb die van mij eerste gewoon gepast, en daarna dus ook nog even in een zadel gaan zitten bij de divoza. Eentje met een hele diepe zit, zodat ik zeker was dat ik er bij mijn eigen zadel (met een niet enorm diepe zit) ook geen last van zou hebben. Een andere BP, die op het eerste aanvoelen ook goed zat, viel door het zitten in het zadel meteen af, was toch net iets te lang..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:30

Ik heb deze http://www.daisypaardenshop.nl/a-249881 ... ior-101153 Tenminste de volwassen variant.
Ik vind hem zelf heerlijk zitten, ook met een bosrit van ruim een uur geen last. Ook niet toen het zo warm was!

Maar pas verschillende, want voor mij zit deze perfect, maar kan zijn dat die voor jouw helemaal niets is.
Gewoon verschillende gaan passen, en vraag of je er ook mee op een zadel mag zitten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:53

Wat voor iemand anders heel lekker zit (bij mij de Racesafe), kan voor een ander een regelrechte ramp zijn.
Ga dus niet kijken naar de goedkoopste, of diegene die toevallig bij veel anderen lekker zit. Maar pas meerdere merken en kijk dan welke jou als gegoten zit.