Ik heb meer dan een jaar geleden rijlaarzen op maat laten maken. Ik ben nu aan het rondkijken of ik eventueel weer wat rijlaarzen kan vinden in mijn maat. Het label van de doos heb ik op de foto gezet:
Voet: 36 Kuit: 37 Hoogte: 51
Toen ik hierop zocht werd me al snel duidelijk dat hoogte 51 redelijk hoge laarzen lijken, terwijl ik juist erg korte benen heb (ben maar 1,60). Toen heb ik mijn eigen benen eens opgemeten en de kuit klopt inderdaad, maar bij de hoogte kom ik op 40/41.. Lang geen 51 cm dus. Kan het zijn dat ze daar de dressuurboog bij hebben ingerekend? Ik heb laarzen met een extra hoge dressuurboog.
Alvast bedankt!
roosie10
Geplaatst: 04-06-12 15:42
Als je de hoogte van je laarzen wilt opmeten, dan moet je meten aan de achterkant van de laars. Dus niet aan de zijkant. (de dressuurboog dus niet meerekenen).
Ik heb de laarzen niet gemeten. De maten die ik hier neerzet zijn de maten die op de doos van de op maat gemaakte laarzen zijn. Deze laarzen passen me dus precies. Maar als ik mijn eigen benen opmeet kom ik een stuk lager uit.
Hoop dat het nu duidelijk is?
Cardy
Geplaatst: 04-06-12 15:44
Is afhankelijk van welk merk. Het ene merk rekent wel de boog erbij, terwijl het andere merk het niet doet. Zo meten Petrie en derby dus ook anders van elkaar (weet alleen niet welke de boog wel/niet erbij rekent).Anders even bij een winkel je benen laten opmeten? Of zelf doen.
Ik geloof dat jullie of niet goed lezen, of ik slecht uit kan leggen, haha.
Volgende poging:
Ik heb sinds anderhalf jaar op maat gemaakte Derby laarzen. Nu wil ik er een extra paar tweedehands laarzen bij. Ik heb dus de doos van de Derby's gepakt en daar stond hoogte 51. Ik kwam er al snel achter dat dit vrij hoog is en ik heb maar korte benen. Ik heb dus zelf nagemeten en toen kwam ik bij mijn eigen benen op 40/41. Dit terwijl mijn Derby gewoon goed passen.
Cardy
Geplaatst: 04-06-12 15:49
Jij vraagt of ze de dressuurboog erbij gerekend hebben en daar geef ik antwoord op.
Wat wil je precies weten?
MarliesV
Geplaatst: 04-06-12 15:50
Kom je wel op 51 als je de zijkant meet incl. boog. Want dan weet je gelijk dat het daar dus aan ligt.
51 is inderdaad vrij lang, ik ben zelf 1.68 en laarzen van 51 ook over m'n knieën zitten.....
MarimaCarona
Geplaatst: 04-06-12 15:50
meet je eigen laars eens na, zowel aan de zijkant als de achterkant.
Laarzen liggen op stal, ik zal vanavond inderdaad de buitenkant even meten. Ik dacht misschien is het standaard dat Derby de dressuurboog er bij meet, vandaar de vraag.
Je kan toch ook gewoon vragen hoe hoog de laarzen zijn als je een leuk paar 2de hands laarzen ziet? Dan kun je kijken naar je eigen laarzen en hoe lang die zijn.
Ja dat doe ik ook. Ging meer om dat ik het erg vreemd vond dat mijn meting zoveel verschilde met die op de doos. Maar iemand heeft bevestigd dat derby de dressuurboog erbij rekent.