Naam wijzigen/toevoegen in paspoort?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BAStable

Naam wijzigen/toevoegen in paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 12:37

Hallo,
Mijn paard heet Desi op haar paspoort (gezien het feit dat de vorige eigenaresse haar Nynke noemde en ik vriendinnen heb die Nienke en Desie heten, noem ik haar Emaika).
Ik weet dat ik de naam op de 1e pagina niet kan veranderen, maar zou ik wel iets toe kunnen voegen?
Dat het in plaats van Desi het volgende wordt: Desi's Emaika
Dit vind ik mooier op het paspoort staan en als we ooit op concours gaan, wil ik niet dat er Desi op de startlijsten komt te staan..
Wie heeft de oplossing?
Alvast bedankt!

MarChak

Re: Naam wijzigen/toevoegen in paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:43

Dat kun je het beste navragen bij het desbetreffende stamboek.
Ik heb destijds de volledige naam van de stoeterij toe laten voegen, waar eerst alleen de eerste letter daarvan achter de naam van mijn paard stond. Dat is echter wel gegrond, omdat bij de generaties daarna ook de stoeterijnaam achter de 'voornaam' staat, bovendien was de stoeterij het daar ook mee eens.
Als je op wedstrijd gaat, kun je volgens mij ook een andere naam als sportnaam opgeven, maar dat zul je dan ws moeten doen zodra je je paard inschrijft bij de KNHS voor de startkaart.

paardengekst

Re: Naam wijzigen/toevoegen in paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:38

Als je je startpas aanvraagd kun je zelf een sportnaam kiezen, dit mag een hele andere naam zijn dan in het paspoort.
Paspoort hoeft niet gewijzigd te worden.