Verzekering paardentrailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IndyPascalle

Verzekering paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 12:11

Wij hebben een paardentrailer gekocht en als het goed is wordt ie binnen nu en een paar weken geleverd. Nu hoorde ik dat we het beste een verzekering af kunnen sluiten tegen o.a. diefstal. Wat raden jullie aan en welke verzekering dan?

Brainless

Re: Verzekering paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:16

Vaak kun je, waar je ook je auto hebt verzekerd, goedkoper je eigen trailer verzekeren.
Dit omdat je dan vaak pakketkorting krijgt.
Je kunt iig even contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij voor een offerte.

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 12:59

Die zal ik zo eens even gaan bellen dan.

Ik had ook al even zitten googlen en er is echt super veel keus. Ook via verschillende paardenverzekeringen (heb ik niet) kwam ik er tegen.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:15

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:20

IndyPascalle schreef:
Wij hebben een paardentrailer gekocht en als het goed is wordt ie binnen nu en een paar weken geleverd. Nu hoorde ik dat we het beste een verzekering af kunnen sluiten tegen o.a. diefstal. Wat raden jullie aan en welke verzekering dan?

Wat zou je willen verzekeren?

IndyPascalle

Re: Verzekering paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 19:31

Als het goed is, dan is ie verzekerd voor het gedeelte dat ie achter de auto hangt. Maar voor alle momenten dat ie er niet achter hangt (wat denk ik het grootste deel van de tijd is) wil ik hem onder andere verzekerd hebben voor diefstal en eventueel natuurschade (hij staat waarschijnlijk buiten gestald). Zou het namelijk echt heel erg zonde vinden als mijn gespaarde centjes in het niets verdwijnen als er iets met de trailer gebeurd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:42

IndyPascalle schreef:
Als het goed is, dan is ie verzekerd voor het gedeelte dat ie achter de auto hangt. Maar voor alle momenten dat ie er niet achter hangt (wat denk ik het grootste deel van de tijd is) wil ik hem onder andere verzekerd hebben voor diefstal en eventueel natuurschade (hij staat waarschijnlijk buiten gestald). Zou het namelijk echt heel erg zonde vinden als mijn gespaarde centjes in het niets verdwijnen als er iets met de trailer gebeurd.

Duidelijk. In dat geval heb je een casco-verzekering nodig, in aanvulling op de aansprakelijkheid, die met de auto is meeverzekerd.
Let er goed op dat de verzekering de dekking geeft die je wil; lees terdege de kleine lettertjes!

Zoals al door Brainless aangegeven; vaak is het het goedkoopste om dat mee te verzekeren bij de verzekering van de auto.