Jasje afgegeven op witte broek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Milou

Jasje afgegeven op witte broek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 21:20

Vandaag ben ik in de stromende regen toch op wedstrijd geweest, maar mijn nieuwe pikeur jasje heeft afgegeven op mijn witte broek. Hij is al in de was geweest maar het gaat er niet helemaal uit. De stof is het redelijk uit, maar er zit nog een grote blauwe vlek in mn leren zitvlak. Iemand tips om deze blauwe vlekken weer uit het zitvlak te krijgen?
Rond mn knie zit ook nog een zwarte vlek. Met de zoekfunctie kwam ik topics over die zwarte strepen tegen, met als tip zo'n bruistablet voor een kunstgebit. Iemand dit geprobeerd? Gaat dit met mn zitvlak? En gaat dit ook helpen voor het blauw?

Marie111

Re: Jasje afgegeven op witte broek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:25

Hoe heb je de broek gewassen? Met/zonder voorwas heet of koud?

Zelf had ik de vlekken van de broek ingesmeerd met vlekkenmiddel van Ariël en dan MET voorwas op 60 graden gewassen met Ariël en Biotex voorwas. Zo krijg ik eigenlijk altijd alle vlekken wel uit de was.
En het liefst hang ik het daarna in de zon te drogen, zodat de zon ook nog haar "blekende" werk kan doen.

Dit proces zou je trouwens nu ook nog kunnen doen.

joyce_eddy

Re: Jasje afgegeven op witte broek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:53

Probeer eens met ossengal te werken. Mijn dekje was enorm vies gister door een val van mijn paard en mij maar is nu weer mooi wit!