ik had via proveiling.nl laarzen van derby besteld. precies mijn droomlaarzen. ze zijn alleen bovenin te strak. het is echt alleen het bovenste stukje, voor de rest zijn ze perfect. ze zijn al een keer bij de schoenmaker opgerekt, die was er met ophalen niet niet en heb de laarzen ook niet gepast. thuis kwam ik erachter dat ze nog te strak waren. ik kom er wel in, en als ik ze aanheb gaat het ook wel, maar ik kom er echt niet meer uit. zelfs mijn vader heeft moeite om ze uit te trekken haha.
wat moet ik nu, ze zijn echt alleen boven in te strak. heb er over gedacht om naar derby te vragen of hun er wat mee kunnen, maar wil er liever geen ritsen of elastiek in. En misschien kan een andere schoenmaker ze nog wel verder oprekken.
dus vragen:
heeft er nog iemand een tip om alleen het bovenste stukje van een laars op te rekken? we hebben niet iets wat we erover heen kunnen schuiven ofzo. niets heeft de goede maat.
weet iemand een schoenmaker die dit (goed) kan omgeving land van heusden en altena of utrecht(Den bosch of Breda mag ook, maar dan wel in het centrum).
zou het ook kunnen om er gewoon een stukje leer tussen te zetten bovenin?
Kaula
Geplaatst: 05-06-12 13:53
Niet bij de schoenmaker laten oprekken, maar bij het bedrijf zelf. Schoenmaker zet ze alleen in een been, dat helpt voor een uurtje. Bij makers van ruiterlaarzen word er warm opgerekt, dit is wel blijvend.
Ik had precies hetzelfde probleem. Mijn oom heeft er wat op gevonden. Hij heeft er twee lege voetballen (van die leren) in gedaan en toen heel hard opgeblazen. Dat een dag of wat laten staan op een warmere plek en voila: super laarzen! Ben er heel blij mee. Lekker doe het zelf, dus als ze ooit nog weer wonderbaarlijk krimpen (of in het super kleine geval dat ik groei ) dan kunnen we het zo nog een keer doen. En kost niks!
dat is een goed idee, meot ik alleen wel twee voetballen halen, die zijn niet goedkoop haha. en ik denk dat niet leren voetballen de druk niet aan kunnen.